Ga naar inhoud

Teurlings korrel


tantefie

Aanbevolen berichten

Wie kent /gebruikt de Teurlings konijnenkorrel , ik heb het gisteren gekocht , omdat ik het zag bij de Hornbach € 0,50

per kilo , vond het wel erg goedkoop , ze vallen erop aan , maar ik dacht kan dat wel goed zijn , zo goedkoop , het is de sport/fok variant ., wie heeft er ervaring mee , het is trouwens volledig voer ,staat op de zak

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ruw eiwit: 17,5 %

Ruw vet: 3,3%

Ruwe celstof: 15,0%

Ruwe as: 8,5%

Het is de enige variant die geen anti-coccidiosemiddel bevat, dus dat scheelt alweer.

Eiwitten is best hoog. Aangeraden wordt om niet meer dan 14% eiwitten te hebben. Vet liever niet meer dan 3%

Calcium stond niet op de website van Teurlings, maar moet eigenlijk niet hoger zijn dan 1%

Op de website staat: speciaal voor de fok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok is dan wellicht een industriebrok ?

Wat doen die eiwitten , das toch om te groeien /presteren ?

mijn konijnen zijn allemaal twiggy's als ik ze voel , ze vreten als paarden , dus wat dat betreft zou het goed uitkomen .

Ze hadden ook een brok met dat anti cocci middel die was duurder ,en had de bijnaam "super " maar dat is juist niet goed begrijp ik ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet alleen dat teveel eiwitten schadelijk is voor je konijn, ze hebben het niet nodig... Konijnen kunnen hun blindedarmkeutels laten liggen door een overdaad aan eiwitten. (Volgens mij zijn er ook konijnen die er plakpoep van krijgen, maar daar ben ik niet zeker van)

Care+ van beaphar heeft bijv. 16% eiwitten en dat is voor verschillende konijnen al teveel.

Als je het mij vraagt is het niet echt voer om voor huiskonijnen te gebruiken. Teurlings geeft zelf al aan dat het een korrel speciaal voor de fok is.

Super is inderdaad nog slechter. Het is niet verstandig om anti coccidiosemiddel in je voer te hebben. Net als dat het niet verstandig is om preventie AB te nemen voor stel dat je ooit een keer ziek wordt ;)

Op konijnen.nl staat een goed artikel over voeding. 'Voer-analyse' heet het.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok , nou ik zal goed op de keutels letten , als plakpoep van komt gaat het de kliko in , er is 1 konijn dat altijd bd keutels laat liggen ook in de opvang , die zeiden trouwens tegen mij , dat er meer konijnen zijn die dat doen ongeacht de voeding .

De andere 3 eten het wel op , ga eens lezen op voer analyse , bedankt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind deze brok te zwaar voor mijn fok en show konijnen. Mocht je een voorkeur hebben voor een betaalbare bix in grootverpakking voor huiskonijnen dan raad ik je havens kuni hobby/pro aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok meloen , ik heb gekeken naar verkoopadres maar is niet bij mij in de buurt , maar ik vond wel een internet bedrijf die het verkoopt , en kan ik meteen hondenvoer mee bestellen , dus bedankt , ik voer die treurlings maar op , tenzij ik plakpoep zie en ga dan over op Havens

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had een paar maanden geleden ook een topi hier over geopend maar kan het nu even niet zo snel vinden

daar stond de samenstelling ook bij omdat ik een mail had gestuurd naar teurlings.

maar er zit inderdaad veel eiwit in en minder vezels.

en Mickey kreeg er plakpoep van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .