Ga naar inhoud

verzorging nieuw jong konijn


adjani namdu

Aanbevolen berichten

hallo ik ben roald ik heb een 2 maand oud dwergkonijntje genaamd fonzie dit is mijn eerste konijn en ben er dol gelukkig mee maar heb geen ervaring en wil graag goed leren verzorgen dus sta helemaal open voor advies en tips haha:P

ik heb zelf ook een paar vragen

1 wat te doen bij plakpoep

2 wat als ze veel slapen maar wel goed eten en drinken

3 waar moet ik opletten bijvoorbeeld als ze een bultje heeft

4 bij jong konijn hoe vaak moet je de kooi verschonen

5 wat betekend als konijn wild rondjes springt ik weet al dat ze dan vrolijk zijn :P

6 wat vinden ze echt leuk

zo is eerst wel genoeg 14 april moet je gevaccineert en vind het al wel eng hahah:P:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo welkom hier op BB

1 dan krijgt hij teveel biks misschien en het is belangrijk dat hij veel hooi eet

2 konijnen zijn schemerdieren hier gaan zo ook zitten dutten van smorgens 11 uur tot savonds een uur of negen

3 Bultjes zijn nooit goed altijd naar laten kjjken

4 Je moet zelf even kijken heb je een toilet in de kooi

5 dan is hij erg blij en gelukkig

6 Een konijnen vriendje als het een meisje is een exram

is het een rammetje dan moet hij eerst geholpen worden

Link naar reactie
Delen op andere sites

kies een vriendje uit de opvang! Daar kunnen ze je helpen een passend konijntje te vinden. Niet alle konijnen vinden elkaar (meteen) lief.

Heb je genoeg ruimte voor je konijn? Ze zijn echte bewegers, ze hebben niet voor niets van die grote achterpoten ;-)

In de bieb zijn vast wel boekjes te vinden over de verzorging maar ook op internet, bijv. op de websites van de konijnenopvangen, kan je heel veel informatie vinden.

Ik kom zelf nog maar net op dit forum dus ik weet niet of ik links naar opvangen mag plaatsen. Je kunt het vast wel googlen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

uh, is Fonzie een jongetje of een meisje? Je neemt er een meisje bij?

Twee meisjeskonijnen bij elkaar gaat vaak niet zo goed. Als ze ouder worden kunnen ze gaan vechten en dat is heel naar.

Als je een mannetje en een vrouwtje bij elkaar zet.... nou ja je begrijpt het wel, die willen kindjes maken. Een konijnennestje is wat je eigenlijk niet wil. Het kost heel veel zorg en tijd en geld en het is ook best een risico voor moeder en kinderen.

Een mannetjeskonijn moet dus gecastreerd worden voordat hij bij een vrouwtje wordt gezet. Na de ingreep moet je ook minstens 14 dagen wachten voor je ze aan elkaar voorstelt.

Toch is dat wel de beste keuze: een gecastreerd mannetje en een vrouwtje. Je hebt dan de meeste kans op een heel gelukkig konijnenstel. Dàn kan jij genieten van hoe leuk dat is om naar te kijken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kunt het proberen hoor. Wij hadden twee zusjes maar in de puberteit gingen ze toch onaardig doen tegen elkaar. We hebben ze laten steriliseren en dat hielp wel wat omdat de hormonen dan niet meer zo opspelen. Uiteindelijk hadden ze een soort van stabiele relatie maar echt leuk zoals later met een mannetje, dat was het niet.

Dus als je het probeert met het zusje, dan heb je kans dat het goed gaat. Maar je hebt ook kans dat het later alsnog niet goed gaat en dan moet je ze uit elkaar halen en zou je ze allebei een eigen man kunnen geven.

Soms vormen mensen ook een trio, twee zusjes met een gecastreerd mannetje. Dat mannetje zorgt dan voor wat rust in de tent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat ik gister op bb zette over mijn konijn valt wel mee ik heb haar nog maar net en is mijn eerste konijn ooit (dus logisch dat ik zo overbezorgt ben) ik dacht dat mijn konijn fonize pu/pd had omdat ze veel drinkt maar na dat ik even had gekeken hoeveel ze precies op had viel het ook wel mee gelukkig verder heb ik nu ook een wilgentunnel waar ze wel dolblij mee kan spelen echt leuk te zien

bedankt voor tips en advies hier en als je nog wat hebt vertel het me maar dan kan ik leren om een goed baasje te zijn voor mijn lieve fonzie en dat ze een lang en gelukkig leven mag hebben:P:P:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .