Ga naar inhoud

Pip eet haar bodembedekking op (pellets)


Lieke en Pip

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb even een vraagje of het kwaad kan als Pip haar bodembedekking op eet? het zijn (geperste) pellets.

Ik gebruik deze voor haar toiletje en in het begin twijfelde ik of ze ze echt op aan het eten is, maar gister viel het me toch echt op dat ze van de korrels zit te eten.

Kan het kwaad of kan ik beter andere bodembedekking gebruiken?

Mensen ervaring met houtkorrels voor kattenbakken (te koop bij bijvoorbeeld AH)?

Groetjes Lieke

Ps: ik hoop de vraag op de juiste plek gesteld te hebben (twijfelde over voeding of huisvesting)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik ook houtkorrels of strokorrels voor Binky zijn wc en daar eet hij gelukkig niet van. Je zou misschien ook Minihemp of aubiose kunnen proberen? Het is zowiezo niet zo goed als ze bodembedekking eten omdat dit voor verstopping kan zorgen. Ik heb in Binky zijn kooi helemaal geen bodembedekking en wel in zijn wc waar ook zijn hooi ligt waarvan hij moet eten. ;) Binky woont overigens wel binnen dus buitenkonijnen hebben wel bodembedekking nodig. ;)

aangepast door JoBoris76
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels is er hier al een hele zak leeg, en heb niet het idee dat ze er last van heeft. Lijkt ook wel geperst stro te zijn, maargoed kan me ook voorstellen dat het niet helemaal goed zal zijn.

Ik zal eens uitkijken naar een andere bodembedekker. Alleen hebben ze hier in de winkels in de omgeving niet veel keus, dus dat is wel lastig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had de korrels van littelfriends

Mijn ram ging er ook erg van eten

Ik ben overgegaan op hennepvezel

Ja inderdaad hier ook van Littlefriends.. Volgens mij zit er ook iets van stro in ofzo tenminste daar lijkt het wel op.

Ik nu een zak houtkorrels gekocht (die ook voor konijnen bedoeld zijn) en probeer dat en anders stap ik ook over op hennepvezel (bij ons in de buurt niet in eigen dorp te krijgen dacht ik)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had ook eens zo'n zak van little friends voor de wc van mijn ram toen hij nog alleen zat. Begon hij meteen van te eten en knabbelen, dus ben er meteen maar mee gestopt. Ik heb zoiets van, is het niet iets wat officieel eten is, en eten ze ervan, krijgen ze het ook niet meer. Wil geen verstopping op mijn geweten hebben. Sindsdien gebruik ik altijd hemparade bij de welkoop weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .