Ga naar inhoud

Inenten


Kimmie_

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik wilde even wat delen. Mijn konijntje Kiko is vorig jaar in augustus ingeënt. Na de inenting kreeg ze een zeer grote bult. De DA dacht dat een zeer agressief en kwaardaardig kankergezwel was en het advies luidde dan ook in laten slapen. Ik ben er op vrijdag heen gegaan om haar in te laten slapen en toen heeft er nog een andere DA naar gekeken. Die zei dat het ook een allergische reactie kan zijn van de inenting. Dit bleek het dus ook later te zijn, het gezwel verdween ongeveer na 3 weken. Ze huppelt nog steeds vroljk rond

Ik wilde dit even als tip meegeven, omdat ik heb gehoord dat dit vaker voorkomt. Aan mijn konijntje merkte je overigens niets, ze was gewoon vrolijk en at gewoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is zo te horen maar goed dat er nog een andere dierenarts naar Kiko heeft gekeken. Wel raar dat die eerste dierenarts niet aan een allergische reactie gedacht had. Dat lijkt me toch een van de eerste dingen waar je aan denkt als het na de inenting is begonnen.

Gelukkig is het weer helemaal goed gekomen met Kiko!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is zo te horen maar goed dat er nog een andere dierenarts naar Kiko heeft gekeken. Wel raar dat die eerste dierenarts niet aan een allergische reactie gedacht had. Dat lijkt me toch een van de eerste dingen waar je aan denkt als het na de inenting is begonnen.

Gelukkig is het weer helemaal goed gekomen met Kiko!

Helaas zien wel meer dierenartsen het over het hoofd of beweren ze dat er helemaal geen bijwerkingen aan een enting kunnen zijn! Mijn hond heeft een allergie voor rund en kip. In de entingen zitten runder en kippen eiwitten verwerkt. Elk jaar na de enting had ik dus drama. Nu laat ik hem bij een andere da enten die er gelijk een anti allergie spuit achteraan doet zodat hij geen reactie meer krijgt. Dit werkt dus ook nog..

Hij is idd wel even misselijk geweest en heeft ook 1x gespuugd, maar dat is niets vergeleken met voorheen: minimaal 3 maanden lang krabben, bijten, bloeden, wonden verzorgen, diarree, spugen, afvallen, niet willen eten etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .