Ga naar inhoud

probleem konijn sanne die moet afvallen en een konijn bram die moet aankomen


marieke3

Aanbevolen berichten

hallo

ik heb jullie hulp nodig gisteren zijn de konijnen weer ingeent bij de dierenarts

helaas was ik zo ziek dat ik helaas niet mee kon , dus heb ik me vriend gestuurd met de konijnen nartuurlijk

hij kwam terug en vertelde dat de nederlandse hangoor te zwaar is helaas heeft die niet gevraagd hoeveel te zwaar en hoe zwaar ze nu is. maar dit hadden we zelf ook al in de gaten dat ze aardig zwaar werd

nou is het probleem ik heb ze met zen drieen in een hok zitten en bram de teddy dwerg is te licht voor zijn doen en lieke is normaal hoe kan ik er nu voor zorgen dat de ene aan komt en de andere afvalt

ik zat te denken om ze apart te voederen maar ik moet ook wel eens snachts , smorgens en savonds werken

ik vind het zielig als ik het vergeet

hebben jullie nog andere goede ideeen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij was Max ook erg afgevallen. ik heb Max en Mini gewoon samen de dagelijkse brokken gegeven. Max zette ik dan later buiten het hok met nog een bakje extra brokjes.

Probeer ook te achterhalen waarom te teddy is afgevallen. zeker als ze al lange tijd dezelfde hoeveelheid brok krijgen en hij nu ineens te dun is. Dit kan zijn omdat hij minder snel eet (ook omdat je andere konijn te zwaar is) maar waarom eet hij dan ineens langzamer? Heeft hij last van zijn gebit? Bij Max verbeterde het na een kuurtje Panacur. (achteraf bleek hij daarna ook nog haken te hebben dus was er een dubbel probleem)

Link naar reactie
Delen op andere sites

bram heb ik gekocht toen ze nog een kleintje was , toen was ik bij de dierenarts ik weet niet meer waarom maar dat was al een keer eerder dat bram te licht was dus bram is niet afgevallen maar eet gewoon weinig van af het beging al terwijl het een vrolijk konijn is maar hij beweegt niet zo veel als de damens , maar ik krijg er gewoon niet meer in ook niet zijn lievelings eten sla daar eet hij een beetje van en dan is hij er klaar mee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .