Ga naar inhoud

Blind konijn opnieuw huisvesten


Vlinderx

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik moet een ingrijpende beslissing nemen.

Ik had twee koppels konijnen. 1 koppel loopt in een soort weitje van zo'n 35 m2 samen met mijn andere dieren dat zijn Mietje (12) en Dieuwke (6+) . Het andere koppel, Marco (5+) en Snoetje (9) verbleven in een wat kleinere ren in datzelfde weitje van zo' n 2 m2. Nou is afgelopen weekend Snoetje overleden. Dat was sowieso vervelend.

Maar mijn rammelaar Mietje is inmiddels 12 jaar en begint redelijk oud te worden. Hij is erg stram en bovenal zo goed als blind aan beide ogen. Hij reilt en zeilt nog wel een beetje maar hij loopt soms ergens tegenaan. Soms ook tegen de andere diertjes.

Nou zit ik eraan te denken om Mietje (alleen) naar het kleinere verblijf te verhuizen. Ik denk dat dit wat rustiger voor hem is en hoeft hij niet constant alert te zijn voor andere dieren en obstakels enz. Ik twijfel alleen omdat hij niet samen met Dieuwke naar het kleinere verblijf kan verhuizen. Dieuwke heeft eerder in die ren gewoont maar breekt steeds uit.

Het doet me zo'n pijn om die twee uit elkaar te halen.

Ook kent Mietje de kleine ren niet en zal dus helemaal opnieuw aan een nieuwe omgeving en de geur van Marco moeten wennen.

Heeft iemand ervaringen hiermee of tips?

Ook twijfel ik of ik een ander vriendinnetje voor Mietje moet zoeken als hij zometeen alleen is. Een konijn alleen is voor mij eigenlijk geen optie.

Ik hoor graag jullie reacties!

Groet, Vlinderx

Ps. Mietje is ook nog eens mijn oogappeltje. Ik kreeg hem toen ik op mezelf ging wonen en hij woont sinds zijn 1e levensjaar met mij samen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat wil ik ook. Maar ik moet ze dan ook koppelen en dat is wellicht bedreigend voor hem. Ik heb voorheen konijnen uit de opvang Huizepluis in Ede ophaalt en dan neem ik m'n konijn daar mee naartoe.

En hoe kan ik de vreemde geur in het andere verblijf maskeren? Ik heb wel eens gehoord dat het goed is om het verblijf met citroenwater te bespuiten. Klopt dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .