Ga naar inhoud

blindedarm keutels


youna

Aanbevolen berichten

hoi allemaal!

mijn konijntje woont bij mij in mijn kamer.

ik heb het idee dat er iets mis is met hem.

elke dag breng ik hem ff in de openbare tuin waar hij rond kan rennen.

meestal doet hij dat wel maar soms zit hij dan te niksen in een bosje.

een paar keer hheb ik gezien dat hij rood plaste.

weet iemand misschien wat dat kan zijn??

ooh heeft hij vaak natte poep die hij niet opeet!

het blijft dan aan zijn kont plakken!

dank je wel allemaal!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

blindedarm keutels horen ze op te eten! Heel veel weet ik er niet over, maar ik heb wel ergens gelezen dat als je konijn die keutels niet opeet hij/zij veel voedingsstoffen niet binnenkrijgt die hij/zij wel binnen moet krijgen! Mijn 1e nijn plaste ook een tijdje rood, dit was 2 jaar terug toen er sneeuw lag ik was toen nog niet ervaren met konijnen en dacht dat het van de kou kwam , nou toen het warmer werd werd zijn plas weer normaal! Dus ik denk dat het niet erg hoeft te zijn!

Maar als je zekerheid wilt hebben zou ik zekers even naar de DA gaan!

Veel succes , groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn konijn had ook last van blindedarm keutels,

niet gewoon normaal maar echt heel veel. wat bleek? ze kon niet tegen groenvoer. (dus wortels enzo)

het kan er ook aan liggen dat je konijn te veel voer krijgt. dan hebben ze geen 'zin' meer in de blindedarm keutels en laten ze die liggen. (en het is normaal dat konijnen hun blindedarmkeutels op eten)

ook kan het eraan liggen dat je konijn te dik is, zodat hij zijn poep er niet af kan 'likken'

van de rode plasjes weet ik niks van af

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een konijn dat al weken haar BDK's niet opeet.. Ze staat nu dus al behoorlijk lang op een dieet van hooi en soms krijgt ze wat hooithee. Ook heeft ze al andere soorten hooi gehad, maar geen verandering.. Haar voeten en bij de staart is het soms een beetje vies. Sinds een weekje is ze ook nog een onzindelijk geworden, ze poept opeens boven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar begrijp ik nou goed dat dat konijn binnen zit in jouw kamer en dan elke dag even naar buiten wordt gebracht? Dat is in de winter natuurlijk helemaal niet gezond he!

Rode plas kan best, maar als je het niet vertrouwt even langs de da. Die keutels die blijven plakken kan verschillende oorzaken hebben. Issie niet te dik dattie er niet bij kan? Of krijgt ie bijv teveel of verkeerd voer?

aangepast door Vloems
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van mij eten ook niet altijd alle blindedarm keutels op, hoor.

Ik vind soms nog één of 2 BDK's, maar ze zijn met z'n vieren dus dan maak ik me niet veel zorgen. Ze zullen dus heus wel iets binnen krijgen.

Rode plas kan volgens mij ook komen door groente die ze binnen krijgen. Als jij zelf bietjes eet, is je urine ook wat roder dan normaal.

Met bepaalde groenten werkt dat ook zo bij konijnen. (Verbeter me als ik het fout heb!)

Als je echt twijfelt, kan je het beste even naar een dierarts gaan. Dan weet je zeker of je konijn ziek is of niet :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .