Ga naar inhoud

Buikpijn bij konijntjes


Janneke1210

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal!

Ik heb een vraag over buikpijn bij konijntjes. Ik heb namelijk het idee dat Lilly last heeft van haar buikje, al zijn er ook wat tegenstrijdige signalen.

Allereerst:

- Ze eet, drinkt en speelt lekker

- Haar keutels zijn normaal; zoals ze altijd zijn

Maar: ze ligt steeds languit op de vloer, op haar buik of op haar zij met de beentjes gestrekt. Ik weet dat dat normaal een goed teken is (dat ze ontspannen is), maar: ze doet dat echt zelden. En nu al twee dagen volop. Kan natuurlijk zijn dat ze twee hele fijne dagen heeft, maar ik vraag me toch af of er niet meer is. Als ze opstaat gaat ze vervolgens eerst even strekken en een beetje knorren, en dan gaat ze weer spelen. Klinkt allemaal best normaal, toch? Maar ik mag niet aan haar buik komen. Ik probeer steeds een beetje te voelen, omdat ie naar mijn idee dikker is dan normaal, maar dat kan ze echt niet waarderen (terwijl ze het eerder heerlijk vond als ik haar buikje masseerde/aaide). Ook oppakken is een ramp terwijl het dat nooit was. Dus dit alles bij elkaar, denk ik dat ze toch ergens last van heeft.

Herkennen jullie dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er echt geen verstand van en misschien zeg ik nu iets heel doms maar misschien een scheinzwangerschap?

Ja daar heb ik ook nog aan zitten denken, dus niet zo vreemd hoor. Maar ik vraag me af of haar buikje daar echt iets dikker door kan worden. Lijkt me niet toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft ze wat gegeten wat ze normaal niet krijgt een nieuwe groente ofzo

Mijn voedster kreeg het van witlof en andijvie

Nee, ook niet. Nouja, ze heeft wel witlof gekregen, maar dat eet ze al weken zonder problemen. Kan natuurlijk wel zo zijn dat ze er nu wel even sterk op reageert. Even weglaten om uit te testen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ze kreeg het hier ook dageliks witlof

De ene keer had ze wel last en de andere keer niet

Er zit heel veel vocht in en als je het was komt er nog meer vocht in natuurlijk

Oké, laat ik het even weg. Dankjewel!

Ik bedacht me overigens net dat ze ook nieuw kruidenhooi heeft gehad: met goudsbloem en brandnetel. Dat kan natuurlijk ook verkeerd zijn gevallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .