Ga naar inhoud

Afvallen


Teddynijnen

Aanbevolen berichten

Sinds 2 weken zitten mijn konijnen bij elkaar. Ik heb 2 koppels.

Iedere week weeg ik ze om zo de goede hoeveelheid voer te bepalen. Maar nu merk ik dat 1 teddy widder wel zwaarder wordt en de rest wordt alleen maar lichter. Het gaat niet heel erg snel maar toch...

mevrouw Nijn, geboren april 2011, nhd = 1657 gram

meneer Ted, geboren mei 2011, teddy widder = 1566 gram

meneer Puk, geboren augustus 2011, kleurdwerg = 1392 gram

mevrouw Pluis, geboren augustus 2011, teddy widder = 1549 gram

Meer voer geven doe ik soms wel maar ik merk dat ze dan niet alle bd keutels opeten, en Nijn krijgt snel last van plakpoep bij te veel voer. Wat kan ik hieraan doen? Of zijn de gewichten wel rond normaal?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lastig om zo te bepalen of je konijnen het juiste gewicht hebben, maar als ze hun BDK's niet opeten bestaat de kans dat ze te veel voeding krijgen. Is meneer Puk en raszuivere kleurdwerg? Dan lijkt me het gewicht wel te veel, want die wegen volgens mij maar rond 1 kilo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu krijgen mijn konijnen geen groenvoer meer. Moet ik dan niet meer biks geven? Als ik zie wat andere konijnen aan bakken groenvoer naar binnen werken :surprised:

Ik heb het wel geprobeerd met een blaadje andijvie, blaadje witlof en schijfje winterpeen maar dat is nog altijd veel minder dan een bak vol. Ze vonden de groenten erg lekker maar er ontstond veel plakpoep helaas.

Ik heb ook van versele laga kruidenmix gevonden als lekkernij, wat goed is voor de darmen...

Misschien dat ik dit eens moet proberen????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .