Ga naar inhoud

Uke is ziek


Chewie

Aanbevolen berichten

Gisteravond kwam hij niet zo enthousiast als anders op het lekkers af. Vanochtend zat hij achter het hok en dacht ik te zien dat zijn koppie een beetje scheef stond. Toch gaan werken, maar tijdens de lunchpauze snel naar huis gegaan. Toen heb ik hem kunnen pakken en even goed kunnen bekijken en ja hoor, koppie is echt scheef.

Ben al bij de dierenarts geweest, hij heeft pijnstilling gehad en iets tegen misselijkheid. Ik heb AB meegekregen en een ontwormkuur tegen E.C., en dwangvoeding voor de zekerheid. Ze heeft Uke al een dosis van ieder gegeven en dat vondt meneertje niet zo leuk...

Ik was wel blij dat ik door BB veel geleerd heb wat betreft signalen die zieke nijntjes geven, en waar je op moet letten.

Ik was er wel snel bij, gisteravond was zijn kop nog niet scheef.

Wel jammer, ik zei laatst nog tegen mijn man dat we boffen met onze propjes omdat ze nooit ziek zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Eet ze wel nog goed? Anders kun je de medicijnen ook op een stukje hard brood geven.

Wat ook goed helpt is om het konijn in een handdoek te wikkelen met alleen het hoofd eruit en dan met 1 arm het konijn 'vast klemmen' en met de andere hand de medicatie in de mond spuiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De handdoektip heeft de da ook al gegeven, thanks!

En ik ga morgen olvarit wortelpapje kopen.

Hij heeft om 8 uur basilicum, munt en een beetje banaan gehad.

Hij voelt een beetje fris, dus ik ga even een kruikje regelen. Een gewone warmwaterkruik, kan dat ook?

Ik heb niks anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Belangrijk is dat hij tussen zn oren warm is.

Een gewone warmwater kruik kan ook, als je hem maar niet te heet maakt. En opletten dat hij er niet aan bijt.

Je kunt ook een lege frisdrankfles vullen met warm water.

Olvarit wortel kan, maar is geen volwaardige voeding. Je hebt speciale dwangvoeding met veel vezels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

poe hee, wat een gedoe om medicijnen tegeven aan een pittig konijntje als hij daar geen zin in heeft :yes:

maar ik doe het graag, als mijn knappe Uke maar beter wordt.

Ik heb hem ook dwangvoeding gegeven, maar dat kwam meer op zijn kin terecht. hij heeft het

wel afgelikt nu. en hij heeft een beetje aan witlof geknabbeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 3 konijntjes met ec gehad. 2 heb ik er moeten laten inslapen. De derde heeft nog een klein beetje een scheef kopje maar verder is ze weer de oude. De eerste 2 hebben wij apart gezet in een garage (beide waren in de zomer). Beide gingen super snel achteruit. Bij de derde heb ik ervoor gekozen om ze buiten bijelkaar te laten. In het begin kregen ze wel apart eten want ze at niet meer zo snel. Al vrij snel konden ze ook weer samen eten. Beide konijnen hebben fenbendrops gekregen. Mocht het hier weer gebeuren dan zou ik ze niet meer snel uit elkaar halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uke zit apart zodat ik zicht heb op wat hij eet en keutelt. Hij heeft net nog dwangvoeding gehad (voor de derde keer vandaag). Verder heeft een stuk of 6 witlofblaadjes en een bergje basilicum op. Ook heeft hij water gedronken vandaag. Ik heb maar een paar keuteltjes gezien en deze waren klein en vochtig. morgen bel ik de dierenarts op om te kijken wat ik verder nog kan doen voor mijn lieve patientje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sneu he als ze niet lekker zijn. Ik hoop dat Uke snel beter wordt!

dankje! Ik vind het geloof ik erger dan Uke. Dwangvoer en medicijnen geven gaat met wisselend resultaat, ik hoop dat hij genoeg binnen krijgt van alles. soms denk ik dat hij liever niet de hele tijd lastig gevallen wil worden. Ik ga zo nog wat groenten halen, beetje afwisseling kan geen kwaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat iets beter met Uke, maar volgens mij heb ik hem niet genoeg gevoerd de eerste dagen dat hij ziek was. de laatste paar dagen geef ik hem meer, en de keuteltjes worden weer iets groter. maar hij eet nog niet zelf.....:frown:

aangepast door Chewie
typefout
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben vandaag weer bij de dierenarts geweest. Als hij niet zelf gaat eten wordt het erg moeilijk.... Heb vier soorten droogvoer meegekregen om uit te proberen. Hij heeft net 3 sprietjes hooi gegeten en dat was het. Heb hem wel nog dwangvoer gegeven. ik hoop dat hij mij morgen verrast met een leger voerbakje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

iemand nog goede tips om Uke weer aan het eten te krijgen? Hij heeft 4 soorten droogvoer, papje banaan met biks, witlof, kruiden, wortel, appel, hooi (3 soorten). Het enige wat hij doet is alles kinnen......

Ik word er een beetje wanhopig van :frown:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .