Ga naar inhoud

Geen keutels?


Eefje91

Aanbevolen berichten

Ik maak me zorgen over mijn konijntje (voedster). Ze is nu zo'n zes maanden oud en heet Gijsje. Gijsje is een binnenkonijn. Ik laat haar iedere dag een paar uur uit haar hok. Ze is er nu ook al zo'n twee uur uit maar er is iets vreemds aan de hand. Normaal keutelt ze de hele kamer onder maar ik heb vandaag nog geen keutel gezien! Ze heeft ook al een tijd bij mij op schoot gelegen en normaal als ze dan weer van mijn schoot afspringt liggen er allemaal keuteltjes waar ze gelegen heeft. Nu was dit niet het geval.

Nu ben ik bang dat ze misschien verstopte darmen heeft, maar ik vind het zo vreemd want ze heeft geen ander voedsel gehad dan gewoonlijk en ze is heel actief! Loopt lekker te springen en ze maakt totaal geen zieke indruk.

Toch vind ik het heel vreemd dat ze niet keutelt!

Heeft iemand een idee wat er aan de hand is en hoe ik dit kan verhelpen?

Of maak ik me zorgen om niets?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle reacties!

Ze heeft inderdaad een toiletje in haar hok en daar doet ze ook haar behoefte in als ze in haar hok zit. Zodra het hok openstaat keutelt ze altijd overal. Voor plassen gaat ze gelukkig wel terug in haar hokje.

Gisteravond toen ik thuis kwam zaten er wel wat keuteltjes in haar toilet, maar nog steeds niet veel en er zaten ook kettingkeutels tussen. Ik ben dus bang dat het met haar lange haren te maken heeft. Ze zit altijd te plukken aan die lange haren van der, dus ze zal er ook wel heel wat binnen krijgen.

Ze loopt nu ook vrolijk rond en gelukkig zie ik al wat keutels liggen. Een erge verstopping zal het dus niet zijn?

Toch vind ik het naar. Straks wordt het alleen maar erger als ze gaat verharen ben ik bang.

Ik heb wat gelezen over prozyme. Zou ik dit voor mijn konijn aan kunnen schaffen? Heb verschillende reacties over het middel gelezen. Van dat het zeer goed zou werken en zelfs preventief te gebruiken is tot dat het door de ph-waarde in de maag de darmen nooit zou bereiken en daardoor nutteloos is?

Ik hoop dat het middel wel werkt, want ik zou hier graag wat aan doen.

Op dit moment hou ik haar goed in de gaten en laat ik haar veel rennen. Heb ook haar buikje gemasseerd. Kan ik nog iets aan haar voeding aanpassen? Qua verhouding groente en biks? Zijn vezels nu extra belangrijk?

Het zijn een hoop vragen, maar ik ben ook pas een 'beginneling' en wil natuurlijk het beste voor mijn nijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .