Ga naar inhoud

Niezen, verkouden etc


ZaZa

Aanbevolen berichten

  • Reacties 66
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Daarom had ik ook geschreven wat er op stond : 3ml Baytril 10%

Bestaat er niesziekte voor konijnen Caroline ? Weet jij dat ?

uit de boeken van de dierenarts staat geschreven

1ml 2.5% baytril per kg konijnen

dus 0.25ml baytril per kg konijn

lijkt mij ook veel 2.5 ml 10% baytril voor polle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom had ik ook geschreven wat er op stond : 3ml Baytril 10%

Bestaat er niesziekte voor konijnen Caroline ? Weet jij dat ?

Geen idee. Dat is meer een vraag voor Mireille of Cindy denk ik. Die hebben een boek met alle mogelijke konijnenziektes en symptomen. Ik trommel ze even op om het op te zoeken.

Wat betreft snot, je weet dat ik ook niet 100% gerust ben in de natte neus en het hijgen van Clicquot. De psy als DA heeft me duidelijk uitgelegd,dat als het vocht gewoon waterig is en niet dik of verkleurd, dat het dan zelden om een verkoudheid ofzo gaat, maar meestal over een oogiritatie, nl hat afvoeren van teveel traanvocht langs de neus. Bij polle is het toch ook water he?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, bij Polle was het vĆ³Ć³r de kuur met Baytril echt snotterig...zo'n snotkleurtje ook (ja, sorry) niet groen, maar bleek (excuus)

Nu heeft ze (zeg ik 'ze'....bedoel HIJ) dat niet meer, maar hij niest nog zo'n duizend keer op een dag, tientallen keren achter elkaar...hij piept of hijgt niet maar rochelt en ronkt bij activiteit. Dat klinkt als slijm in de bovenste luchtwegen bij mensen..

Van zijn ogen heeft hij nog nooit last gehad..op zich is dat misschien dan wel weer 'vreemd' ?

Op zich maak ik me geen zorgen, hij heeft het immers al vanaf het begin en leeft er nog steeds op los, maar het zou gewoon niet zo moeten zijn.

Dat geronk, genies en gebries wordt je ook wel zat, zowel Polle (neem ik aan) als wij omdat het toch iets moet zijn waar Polle ook last van heeft en wat mogelijk op de langere duur wel degelijk gevolgen kan hebben..

Zal wel een doktersbezoekje aan komen ben ik bang...Ik ga morgen maar eens bellen over wat mogelijkheden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had je bisolvon gekregen om de slijmen los te maken bij de baytril? Dat had mijn DA me nl meegegeven vr de natte neus, maar ik heb het nooit gegeven, eerst wat afgewacht en ze hebben het niet steeds. Ik had ook slechte info meegekregen toen bij da en vond het een beetje vreemd, waarom slijmen losmaken als ze niet hoesten? Heb het er dan toch nog eens met mijn psy overgehad en die vond het niet zo'n slecht idee om het toch te geven. Ik begin er dus waarschijnlijk ook aan. Maar alleszins moet ik naar DA om keutels weg te doen,mogelijk neem ik Clicquot mee dan.

In jou geval, als je hem hoort rochelen is het misschien idd geen slecht idee om te vragen aan je DA of je bisolvon mag geven en of dat uithaalt, misschien kan het dan zonder antibiotica?

Ik had samen met psy een hele tijd geleden de ehbo-lijst van konijnenbelangen afgelopen, daar stond ook enchinea (of hoe heet het ook al weer?) tussen. Ze vond dat nogal vreemd omdat het hele plaatje niet klopt. Het is een homeopatisch middel ter versterking van de weerstand, maar in de hele theorie van homeopathie kan je eigenlijk niets preventief geven, zij vond dat dus onzin. Ze is heel erg wetenschappelijk ingesteld. Ook wt betreft bach bloesems zegt ze dat het wetenschappelijk gezien niet kan werken, maar het heeft wel effekt, zij denkt dat het eerder psychologisch effekt bij baasje is, maar als het werkt is het natuurlijk goed. Dus mensen schiet me nu niet af, ik herhaal gewoon wat me gezegd werd , iedereen beslist zelf of ze dit soort middelen wel of niet geven. schadelijk zal het niet zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je beestje soms rocheld ,dan ga je best al je baytril geven

en gelijk caroline zegt de bisolvon

of polle gaat een lelijke longontsteking krijgen

die slijmen moeten los ,en verdwijnen

moest ik van u zijn ,k'zou hem ook eventjes gaan tonen naar de da

t'is een schatje ,t'zou zonde zijn

sucses he :bunny4:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bisolvon is om het slijm los te maken...Nooit geweten dat dat niet alleen voor mensen gebruikt kan worden

Verstandig om Clicquot mee te nemen, jij gaat naar die andere toch nu ? (die goede, zeg maar) Het blijft anders zoiets vaags hĆØ...

Ik val je er niet op aan hoor, daarvoor acht ik je te hoog (die kan je in je zak steken hĆØ)....Bach bij de konijnen had hier totaal geen respons...Kind vond het wel helpen, ook prima.

Voor zover ik heb begrepen is echinacea voor konijnen ook niet zonder gevaar...althans..'zomaar' echinacea geven dan....

Longontsteking ?

Ben daar niet zo bang voor..dan had hij het vast al gehad....

Allergie ?

Ook al aan gedacht en daarbij alle mogelijke oorzaken aangepakt en dus....uitgesloten........maakt allemaal niets uit..

Link naar reactie
Delen op andere sites

chronische snot is een sluimeraar.

Het geeft niet de echte snot symptomen, maar verkoudheid symptomen.

Pas als het doorslaat snap je dat je te maken hebt met snot en dan is het te laat.

Chronische snot is erg agressief en niet makkelijk te behandelen.

Ben je er op tijd bij en kan je de bacterie uitroeien niks aan de hand, maar dan is het wel een kwestie van nu goed aanpakken met antibiotica.

Ik heb 1 aangekocht dier hier met chronische snot gehad en voor haar kwamen we er te laat achter, toen het doorsloeg was er niks meer aan te doen en heb ik haar in laten slapen.

Het beeld van polle kan met nadruk op kan voldoen aan dit ziektebeeld.

Maar aangezien ik polle niet in het echt kan zien, is een da bezoek daarvoor het beste

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan een allergie zijn.Wat je zelf mede zou kunnen ontdekken,snot,of gronice snot.

snot is vaak acuut konijn eet weinig tot niks natte ogen echte doorzichtige snot tot geel creme aan toe.Konijn voelt zich echt ellendig .Behandeling snel met batryl en dan hopen dat ie het gat redden.Is besmettelijk.

mireille geeft uit leg overchroniche snot.

Als je konijn een virus of bacteri heeft opgelopen is dat vaak te zien aan een waterige of witte afscheiding uit ogen en /of neus.Dit kan veroorzaakt worden door stof of tocht.

Meestal eet in dit geval het dier wel goed en gedraagd zich normaal.

Als u konijn de natte ogen en neus langer aan houd en u heft toch gezorgd voor hygienische en tocht vrije omgeving,ga dan naar de dierenarts.

dus ik zou zeker naar da gaan om toch er achter te komen wat ie heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar ja...daar heeft hij al een kuur van gehad...

Dus dat zou in principe afdoende geweest moeten zijn..

De enige twijfel die we daarover hebben (omdat hij gewoon weer niest) is het feit dat we met de dosering mogelijk niet genoeg rekening hebben gehouden met het feit dat hij 300 gram aankwam per week...

Op een kuur van 10 dagen dus een kleine pond..

Nah ja, maar eens afwachten wat de DA erover gaat zeggen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

conclusie van 2 dierenartsen:

Overduidelijk Pasteurella...

Weer Bayrill gehad in een beter dosis Ć©n tegen oogontsteking Caf (3de ooglid is ontstoken, hoort er allemaal bij) over 10 dagen contact opnemen..

Helaas pindakaas...en ze weten niet zeker of het ook chronisch is...

Gezien het verloop hou ik daar wel rekening mee, valt het altijd mee hĆØ.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey zaza

allee toch snot dan

probeer hem eens echinacea bij te geven het werkt echt hoor

een konijn gelijk polle mag 2 tabs per dag eten

je vind ze in het kruidvat ,van het merk kruidvat en ze eten ze gelijk snoepjes

het gaat ook zn darmpjes goed doen ,met de ab .

nu ,de mijne hebben ook 2 abkuren gehad ,de ergste dan en het was gedaan ermee

je hoort of ziet er niets meer aan

het was op aanraden van mijn da dat ik de echinacea bijgeven heb

je moet de weerstand hoog krijgen van polle

suces he meid :wave:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pffff... ik vind dit echt erg voor jou en je familie...nu is het weer bang afwachten en observeren of hij er op vooruit gaat... Hier duimen we ontzettend voor jullie hoor!

Wie oh wie kan Zaza een beetje moed inspreken en heeft een konijn gehad wat helemaal genezen is van al dan niet chronische snot?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van snot heb ik konijnen gehad die genezen zijn.

Van chronische snot niet, maar dat was voornamelijk omdat ik er te laat bij was.

Ik weet niet hoe ver ik haar anders gezond had kunnen krijgen, maar jammer genoeg komen de meeste niet over chronische snot heen, maar kunnen er wel acceptabel mee leven.

Ik hoop dat de kuur dit keer aanslaat en dat je er voor goed vanaf bent daarna

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil hier toch even op reageren. Ons Venteke sukkelt ook al wel een tijdje met zijn neus. Een kuur baytril heeft toen ook niet geholpen. Dan hebben we van die gele, plakkerige, zoet ruikende antibiotica gekregen en dat hielp wel. Alleen kwam het na een week weer terug. Dan hebben we na een week weer zo'n kuur gegeven maar dan een paar dagen langer. Dat hielp weer, maar het is weer teruggekomen. Nu geef ik echinacea D6 een week. Dan weer een paar weken niets en dan weer een week echinacea D6. Maar het help alleen niets.

Zaza, misschien is die gele AB iets voor polle? Moest deze kuur met baytril nu toch niet werken.. Ik weet het niet.

Weet iemand nog iets dat ik met vent aan kan?

Sharon, wat was die echinacea van de kruidvat? Want ik heb nu druppels, geen pilletjes. En die doe ik dan op een stukje brood. Maar dat is echinacea D6, verdunt, misschien is dat niet straf genoeg?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk uit met zo maar Echinacea geven hoor !!!!!

Van het Kruidvat lijkt mij voor mensen en konijnen zijn verre van dat...

Daarbij wordt de hoeveelheid medicijnen afgestemd op het aantal kilo's dat iemand weegt...Daarom mogen kinderen bijv. maar 1 tabletje en volwassenen 3....

Een konijn van 2 kilo is nog vele malen minder dan een peuter...zelfs nog lichter dan menig pas geborene...

Weet je ook hĆ³e je gelige AB heette ?

Verder heb ik ook gehoord over Roxanan 100, maar kan daar niet zo veel over vinden..nah ja, op buitenlandse pagina's wel..

Heb het aan mijn DA doorgegeven, maar die wilde dan toch eerst die Baytrill nogmaals proberen..

Heeft jouw konijn ook oogontsteking (dan is het derde ooglid wat meer zichtbaar Ć©n rozig, maar goed dat moet je DA beoordelen) Ć©n hoe ziet de neusingang er uit ?

Bij Polle was dat nl ook duidelijk geĆÆrriteerd volgens de DA (een leek zal dat niet zo snel opvallen)

Die verschijnselen horen in principe bij Pasteurella (Snot)

We gebruiken nu sinds een paar dagen Baytrill en Caf oogzal..

Zijn ogen zijn al minder rood en ook niest hij minder...

Wel horen we hem nog ronken...

Hij lijkt/is nu wel minder actief, dat komt misschien als bijwerking van de Batrill ?

Als hij zo ligt te slapen vind ik hem echt wel een beetje ziekjes er uit zien....maar als hij dan weer een plant omgooit wordt dat gevoel al snel minder... :baby:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk uit met zo maar Echinacea geven hoor !!!!!

Van het Kruidvat lijkt mij voor mensen en konijnen zijn verre van dat...

Daarbij wordt de hoeveelheid medicijnen afgestemd op het aantal kilo's dat iemand weegt...Daarom mogen kinderen bijv. maar 1 tabletje en volwassenen 3....

Een konijn van 2 kilo is nog vele malen minder dan een peuter...zelfs nog lichter dan menig pas geborene...

Weet je ook hĆ³e je gelige AB heette ?

Verder heb ik ook gehoord over Roxanan 100, maar kan daar niet zo veel over vinden..nah ja, op buitenlandse pagina's wel..

Heb het aan mijn DA doorgegeven, maar die wilde dan toch eerst die Baytrill nogmaals proberen..

Heeft jouw konijn ook oogontsteking (dan is het derde ooglid wat meer zichtbaar Ć©n rozig, maar goed dat moet je DA beoordelen) Ć©n hoe ziet de neusingang er uit ?

Bij Polle was dat nl ook duidelijk geĆÆrriteerd volgens de DA (een leek zal dat niet zo snel opvallen)

Die verschijnselen horen in principe bij Pasteurella (Snot)

We gebruiken nu sinds een paar dagen Baytrill en Caf oogzal..

Zijn ogen zijn al minder rood en ook niest hij minder...

Wel horen we hem nog ronken...

Hij lijkt/is nu wel minder actief, dat komt misschien als bijwerking van de Batrill ?

Als hij zo ligt te slapen vind ik hem echt wel een beetje ziekjes er uit zien....maar als hij dan weer een plant omgooit wordt dat gevoel al snel minder... :baby:

Nee ik weet niet meer hoe hij heet. Ik zal zo even zoeken. Roxanan was het niet. Vent heeft geen oogontsteking. De laatste keer dat we voor zijn neus bij de da zijn geweest zagen zijn ogen er goed uit zei hij. En volgens mij zijn ze van uitzicht nog niets veranderd. Ze zien ook niet rood. De neusingang ziet wel een beetje rood. Maar volgens mij is dat bij elk konijn.. Hij is ook een beetje opgezwollen. Heel lichtjes maar. Tussen zijn lipjes (aleja, dat verticale streepje onder het v-tje, je snapt me wel, maar kan het ni uitleggen..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil hier toch even op reageren. Ons Venteke sukkelt ook al wel een tijdje met zijn neus. Een kuur baytril heeft toen ook niet geholpen. Dan hebben we van die gele, plakkerige, zoet ruikende antibiotica gekregen en dat hielp wel. Alleen kwam het na een week weer terug. Dan hebben we na een week weer zo'n kuur gegeven maar dan een paar dagen langer. Dat hielp weer, maar het is weer teruggekomen. Nu geef ik echinacea D6 een week. Dan weer een paar weken niets en dan weer een week echinacea D6. Maar het help alleen niets.

Zaza, misschien is die gele AB iets voor polle? Moest deze kuur met baytril nu toch niet werken.. Ik weet het niet.

Weet iemand nog iets dat ik met vent aan kan?

Sharon, wat was die echinacea van de kruidvat? Want ik heb nu druppels, geen pilletjes. En die doe ik dan op een stukje brood. Maar dat is echinacea D6, verdunt, misschien is dat niet straf genoeg?

hey

die echinacea is gewoon van het merk kruidvat

en ik geef dit nu ook aan kobe en die reageert er goed op

het heeft me al meerde malen geholpen ,maar ik begrijp wel dat sommige er schrik van hebben

een konijn moet je meer geven dan een mens omdat ze een ander systeem hebben

gelijk aspirine moet je wel 1 van 100mgr per kilo geven

voor casper gaf ik al 7 aspirines op een dag

voor mij snot hielp de baytril ook niet

ze heeft dan iets sterkers meegegeven ,ik vergeet de naam altijd

maar het is ook geel ,maar ik moet het inspuiten ,maar dat geeft neit als het maar betert

oppassen met de druppels ,want daar zit soms alchool in en dat is niet goed

daarom geef ik de die van het kruidvat ,het zijn gewoon kauwtabletten

Link naar reactie
Delen op andere sites

En zou het kunnen helpen door enkel die tabletten van kruidvat? Gaat het daar echt van over?

Want ik denk dat er in die druppels inderdaad alcool zit. (zo ruikt het althans.) Maar ik wist niet dat dat niet goed was. Ik heb ze hier op het forum nochtans aangeraden gekregen, maargoed. Dan stop ik daar liever mee..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .