Ga naar inhoud

Leverprobleem?


FemkeEnIndy

Aanbevolen berichten

Ik heb donderdagavond mijn konijntje in allerijl naar de dierenarts moeten brengen.

Ze kon haar achterpoten niet meer goed gebruiken en viel om, dus ik dacht, E cuniculi is daar weer!

Maar volgens de DA was het dit niet, zijn dit ook symptomen van problemen met de maag.

Ze is daar gebleven, omdat de DA haar wou observeren.

Vrijdag ging het heel slecht met haar, ze was zeer apathisch, reageerde nergens op, wilde niet eten en had kleine keutels.

Gisteren heeft ze me gebeld, de waarden in Indy haar bloed wijzen op een leverprobleem. Ze kon jammer genoeg niet veel uitleg geven aan de telefoon.

Ze vertelde wel dat ze zaterdag alweer wat beter at.

Ik mag haar morgen waarschijnlijk ophalen, dus ik zal dan ook wel meer uitleg krijgen.

Heeft iemand van jullie ervaring met leverproblemen bij een konijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm...dit komt mij bekend voor.

Ik heb net even het 'dagboek' van mijn konijnen nagelezen.

Eufrasie één van mijn konijntjes was een paar jaar terug erg ziek. Bij de DA is ze helemaal onderzoecht (foto, echo, bloedonderzoek,...) het enige wat gevonden kon worden, waren afwijkende leverwaarden.

Een paar weken later is ze positief getest op EC en na behandeling is ze helemaal opgeknapt.

Weet je hoe het ondertussen gaat met de achterhandsproblemen van je konijntje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de DA is ze niet meer omgevallen, zei ze...

Ze had niet echt een verklaring, behalve ondervoeding of dat de maag een tijdje heeft stilgelegen.

Nu eet ze weer prima en is ze weer helemaal haar oude zelf.

Ze was inderdaad wel afgevallen, maar ze kreeg volgens mij zeker voldoende eten.

Ze is idd wel een moeilijke eter, als ze veel groenten eet krijgt ze snel diarree en ze wil bijna geen hooi eten. Dus hadden we haar idd minder eten gegeven, omdat ze hooi moest leren eten.

Maar of dit de oorzaak was weten we dus niet zeker.

Maar ze had echt pijn, we weten dus niet echt hoe het kwam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .