Ga naar inhoud

Geluid als een kikker...


Handre

Aanbevolen berichten

Sinds een paar dagen horen we een raar geluid in de tuin....een kikker ofzo dachten we.....ook de konijnen gecheckt,maar we hoorden niks.....tot vanmorgen:de grootste (Rupert, de franse hangoor van 6),maakt het geluid!! Heel zielig. Dus gelijk maar een afspraak gemaakt voor de dierenarts en Ed, dee duitse hangoor neem ik dan ook gelijk maar mee voor een check-up......

Maak me een beetje zorgen,zeker omdat het geen jonge dieren meer zijn....

Iemand ervaring hiermee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kanttekening: eet en drinkt wel goed en huppelt als een bejaard konijn door de ren....dus wellicht valt het mee

Het zijn geen schoot konijnen, laten zich wel aaien (mits het geen vreemden zijn),maar oppakken hebben ze een giga hekel aan,dus dat wordt nog een klus om ze in de transportbox te krijgen vanmiddag:mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee geen tandenknarsen. Hij doet het ook af en toe. Verkrampd dan even en drukt zijn kop naar voren en maakt het geluid.Verder was het ons al opgevallen dat hij magerder geworden is de laatste weken,dus we gaven hem extra voeding(oud konijn kan soms ook behoefte hebben aan aangepaste voeding). Ben benieuwd wat het is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas, slecht nieuws :'(......Rupert bleek een tumoren te hebben, vermoedelijk rondom haar lever. Haar zusje, heeft hetzelfde gehad en die heeft echt geleden. We hebben besloten Rupert in te laten slapen,om haar verder lijden te besparen....snifff.....het was zo'n prachtig beest en was voor een franse hangoor toch behoorlijk op leeftijd (6). Ed ook gelijk laten controlere,maar hij is gelukkig kerngezond. Nou maar hopen dat hij niet vereenzaamd in zijn eentje, want dat hebben we al eens eerder meegemaakt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

We weten niet of we dat nog willen...heeft meerdere redenen....maar goed:eerst dit maar eens te boven komen....kreeg overigens nog wel een compliment vd DA:hij kon wel merken dat ze een goed leven bij ons had! Niet zo'n consumentenkonijntje in een klein hok en mc donaldsvoer, dat merkte hij wel aan Ed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dat had je toch niet verwacht :$

Heel veel sterkte met het verlies

Nou,achteraf wel. Hij voelde aan haar buik en zei oje, dit is niet goed! En toen schoten me ineens de beelden door mijn hoofd van haar zusje Dodo, die had op 1 jarige leeftijd exact hetzelfde. En ergens had ik wel zo'n voorgevoel. Bij Dodo waren we al verder van huis en ging het ook veel sneller. Die was in 2 weken tijd helemaal broodmager. Omdat ze bij ons lekker door de ren huppelen en niet zo van die schootkonijnen zijn, ontdekte we het vrij laat....bij Rupert waren we er sneller bij,maar helaas......voor een franse hangoor 6 prachtige jaren gehad en volgens de DA ook behoorlijk op leeftijd. Dan maar beter zo.....

Toen we Ed uit de transportbox haalden ter controle (meneer was het er lekker niet mee eens).zeiden we gelijk tegen elkaar:jemig wat een verschil! Gezond, geen botjes,maar gewoon nog vlees (klinkt cru,maar bedoel het niet zo) en lekker eigenwijs. Rupert gaf op de tafel al geen kick meer, voor haar doen veel te rustig. Ga haar wel missen hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat vast lukken. Ed kon nog wel even mee zei hij.....we willen ws geen nieuwe konijnen meer. Ik ben van mening dat ze veel ruimte nodig hebben en we hebben een kleine tuin....ik heb altijd konijnen gehad, omdat ik er erg gek van ben. We gaan haar zeker missen,maar aangezien we ook ooit willen verhuizen naar een huis met een grotere tuin, willen we wachten met nieuwe konijnen totdat ooit doorgaat (moet de huizenmarkt eerst weer aantrekken)....komt nog bij dat we vaak wegzijn en oppas kunnen vaak wel regelen, maar soms ook niet. Ze kunnen dan wel altijd naar mijn broer in een stal,maar ideaal is dat niet tussen de geiten en kippen (alhoewel Rupert het wel erg leuk vond om die kippen te pesten ;-)). Mocht Rupert er erg veel last van krijgen zo in zijn eentje, dan zal hij ws. wel naar een nieuw vriendje gaan, want wegkwijnen verdiend geen enkel beest! Ik zal altijd mijn voorliefde voor bunnies blijven houden....en ze komen in de toekomst zeker weer!(mijn droom is nog steeds een konijnenberg te hebben(mini weilandje vol met konijntjes).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krijg nou wat! Kreeg vandaag een kaartje van de DA en assistent:sterkte met het overlijden van jullie konijn! Handgeschreven, niks standaard voorgedrukt!! Ik was er wel van onder de indruk en kon een stiekenpme glimlach niet weerstaan! Lief en onverwachts!Dacht dat ze dat alleen bij honden en katten deden? Konijnen tellen gelukkg ook mee :bounce:

Met Ed gaat het redelijk goed, al begint de verveling wel toe te slaan (de bakjes vliegen door de lucht en hij zit daar maar een beetje te zitten...) komt vast goed met deze jongen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .