Ga naar inhoud

Vraag over snoepjes


sue9

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben nieuw hier, heb me aangemeld omdat ik graag meer lees over konijnen.

Maar heb ook meteen een vraag.

Het gaat over de appel chips van jr farm.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Helaas is het hier goed mis gegaan met die dingen, en wil graag weten of zoiets misschien vaker is voorgekomen.

Mijn konijn is 19 december overleden.

De week daarvoor had ik een bestelling geplaatst bij zooplus,heb dit wel eerder gedaan en is altijd wel goed gegaan.

De vorige keer had ik ook een product van jr farm de gedroogde banaan schijfjes en mijn 2 konijnen vonden deze helemaal geweldig. Ik had besloten eens een keer iets anders te proberen en kocht de appel schijfjes van jr farm.

Toen het pakket binnenkwam heb ik ze dan ook een paar schijfjes in hun bakje gedaan. Een konijn vond het niets en at ze niet, de ander wel.

In de avond was er nog niets mis maar de dag er na wel.

Hij was erg aan het kwijlen en ik wist niet wat het kon zijn en ben naar de dierenarts gegaan.

Deze kon niet direct iets vinden hij had een spuitje gekregen en zou over moeten gaan.

Het jaar daar voor had hij heel erg last van snot en het was echt zo erg dat ik dacht dat hij het niet ging overleven. Maar hij was zo sterk en het was toch gelukt ik dacht eerst dat het zo iets weer zou kunnen zijn.

Maar goed het ging niet over dus weer terug, en hij werd even verdoofd want de dierenarts zag iets raar in zijn bek.

Nu bleek er dus een stuk appel chips vast te zitten, de dierenarts vroeg me of hij misschien vis of vlees had gegeten want zo zag het er uit het was helemaal elastisch en onmogelijk om te kunnen eten normaal. Natuurlijk had hij geen vis of vlees gehad en ik zag het stukje en wist wel wat het was het ging dus om de appel chips.

Hij at vaker wel snoepjes of stukjes fruit en echt nooit geen problemen geweest dus ik begreep het echt niet.

Nou het stukje was verwijderd en hij mocht mee naar huis de dierenarts zag het positief in en ik ook wel want toen hij thuis kwam begon hij meteen aan zijn gewone eten en dronk hij ook gewoon.

Toch is het daarna alsnog mis gegaan ben weer terug naar de dierenarts geweest en hij is overleden die zondag.

Ik ben er nog niet goed van, ik heb zooplus gemaild en die zeggen dat ik jr farm moest mailen wat ik gedaan heb.

Maar geen antwoord van ze, ben ze blijven mailen en kreeg vandaag een lullige reactie terug.

Ze hebben niets gevraagd waar ik het gekocht heb, niet gevraagd naar de verpakking en eventuele nummers die er op staan zodat ze het konden nakijken niets! gewoon dat hun product niets mis mee is en ze wenste mij en mijn konijn het beste in de toekomst.....echt geweldig.

Ik ben nog altijd op zoek naar een antwoord waar het mis is gegaan het is nu bijna 2 maanden geleden maar ben er nog elke dag ziek van

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet zelf ook niet zo goed wat ik van JR Farm moet denken. Vaak bevatten hun producten ook veel stof en gruis. Ook verkopen ze producten met bijvoorbeeld aardappel en rodeklaver voor konijnen, maar wat dus giftig is voor konijnen of natuurlijk gedroogde producten waar dan weer chemische conserveringsmiddelen aan toe gevoegd zijn. Ik ben er dus niet zo'n fan van!

Daarbij geef ik mijn ram zowiezo geen appel omdat hij er gas van krijgt, wat dodelijk is. Maar dit hebben niet alle konijnen bij het eten van appel.

Ik bestel alle gedroogde dingen bij caviakruiden.nl. Daar is de kwaliteit over het algemeen veeeel beter en het is ook nog eens goedkoper.. Ik vertrouw het daar meer als die dingen van JR Farm..

Ik heb zelf ook ervaren dat JR Farm niet bepaald klant vriendelijk is en ook niet altijd duidelijk is over de exacte ingredienten (van de ingredienten van zooplus kan je ook niet uit gaan bij JR Farm artikelen).

Tip: kijk naar de bietenruiten, wortelruiten, luzerne ruiten ed bij caviakruiden.nl. Dat is 100% natuurlijk en gebruik ik als snoepjes ;)

Sterkte met het verlies.

aangepast door Nicky_the
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb laatst bij Zooplus van die wilgenballen gekocht met gedroogde appelschijfjes in. Mijn konijnen hebben er al drie verslonden zonder problemen. Mij was ook wel opgevallen dat die appelschijfjes net rubber lijken, ik denk dat ze er echt heel goed op moeten kauwen om het weg te krijgen. Nu ik jouw verhaal zo lees ga ik de wilgenballen met appel zeker niet meer bestellen.

Met de reactie van JR Farm kun je inderdaad niet veel, ik denk dat zij toch met alle macht gaan proberen te ontkennen dat het door de appelschijfjes kwam. Heel veel sterkte met het verlies en ik kan me voorstellen dat je er nog ziek van bent, zeker omdat het na het verwijderen van het schijfje eerst de goede kant op leek te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je nog zou kunnen doen is op de site van Zooplus een recensie plaatsen bij het artikel waarin je aangeeft dat de appelchips volgens jou gevaarlijk zijn. Ik zie wel meer recencies van mensen die bijv. 1 ster geven en een negatieve ervaring plaatsen en die worden niet verwijderd oid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een recensie heb ik achtergelaten, dat heb ik gedaan nadat het stukje appel verwijderd was. Dit werd eerst niet geplaatst en ik dacht dat duurt misschien een paar dagen. Dan de zondag is het dus misgegaan en ik keek nog op zooplus en mijn reactie stond er nog niet bij. Toen nogmaals een bericht achtergelaten maar nu een andere tekst want hij was toen al overleden. Ook niet geplaatst een hele tijd gemaild en dan hebben ze alsnog een bericht geplaatst maar dan wel het eerste dus niet dat hij inmiddels al was overleden na da gevolgen van het snoepje.

Ook daar de discussie of het vanwege het snoepje was, en dat is het naar mijn idee ook en de dierenarts vond het zo iets raars had zoiets niet eerder gezien.

Ze hebben zonder dat ik het gevraagd heb het aankoop bedrag van het zakje appel schijfjes terug gestort maar goed daar ben ik ook niets mee, heb daarmee een bedrag naar een konijnenopvang gestort.

Alles wat ik aan de konijnen geef kijk ik altijd eens na en ik vond het echt zo raar dat de schijfjes zo rubberachtig waren, maar ik dacht gewoon stom als ze het maken en verkopen zou het toch geen kwaad kunnen....

iedereen kan uiteindelijk stikken in iets maar dat gebeurd meestal toch ook niet zomaar.

Ik heb jr farm vragen gestuurd over hoe normaal het product moet zijn maar echt een duidelijk antwoord komt daar niet uit alleen maar dat ze het 20 jaar lang verkopen en nooit klachten gehad hebben maar daar geloof ik dus echt niets van.

aangepast door sue9
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze ook gehad en vondt het net rubber

Maar met alles moet je beginnen met een postzegelstukje

Om te kijken of de darmen er goed tegen kunnen

Omdat mijn voedster geen groente verdraagt dacht ik ik bestel appel en wortel

De appel vond mij ram wel lekker maar hij kreeg ook maar kleine stukjes

De wortel kreeg mijn voedster ook last van

Allebei waren ze van jr farm

Ze moeten er natuurlijk allerlei dingen aan toevoegen om het houdbaar te maken

Heel vervelend dat je daar je konijn aan bent verloren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze ook gehad en vondt het net rubber

Maar met alles moet je beginnen met een postzegelstukje

Om te kijken of de darmen er goed tegen kunnen

Omdat mijn voedster geen groente verdraagt dacht ik ik bestel appel en wortel

De appel vond mij ram wel lekker maar hij kreeg ook maar kleine stukjes

De wortel kreeg mijn voedster ook last van

Allebei waren ze van jr farm

Ze moeten er natuurlijk allerlei dingen aan toevoegen om het houdbaar te maken

Heel vervelend dat je daar je konijn aan bent verloren

Dat is niet waar. Caviakruiden voegt er ook niets aan toe! Dus waarom JR Farm dit dan wel doet, is ook voor mij een raadsel.. Die toevoegingen maken het juist ongezond..

Het is wel waar dat er ook konijnen gestikt zijn in een biksje van SS door niet goed te kauwen.. Dus het hoeft idd niet aan het stukje appel gelegen te hebben..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .