Ga naar inhoud

Hope Farms voer


Teddynijnen

Aanbevolen berichten

Ik heb 4 konijnen : 2 teddy widders, 1 nederlandse hangoordwerg en 1 kleurdwerg. Ze wegen allemaal tussen de 1.5 en 1.8 kg. Ze zijn tussen de 6 en 10 maanden.

Wat is van Hope Farms aan te raden? Hope Farms Rabbit Super Trio of Hope Farms Rabbit Super Junior?

Zijn bijvoorbeeld de super trio biks niet te groot?

En hoeveel gram voer kan ik mijn konijnen dan geven? Op de zak staat wel een richtlijn voor kleine, middelgrote en grote konijnen? Maar wat is klein en wat is middelgroot...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super trio is gewoon prima voor kleine konijnen. Mijn dwergen, waarvan één NHD, eten het super :) Ze zijn er een tijd op aan het kauwen en dat lijkt mij goed voor de kiezen.

Het is erg voedzame biks, dus erg veel hoef je er niet van te geven. Ik zou uitgaan van 20 gram per kilo, als het goed is krijgen die van mij zelfs wat minder en daar doen ze het goed op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn jongste is 12 weken doet het ook gewoon prima op HFST:)

Is wel een FH haha;)

Maar de andere jongste van 6 maand (rasloosje van 1,2 kg) doet het ook prima op HFST.

En de rest ook allemaal kleinsoort en 2 grote doen het er ook prima op.

En vind het zelf persoonlijk ook niet echt grote brokken

En zoals Elvje kwa gewicht aangeeft is prima :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De hope farms super trio doen ze het hier goed op, ik vind de brokken niet te groot en tisz goed voor ze om op te knagen. En ik weet niet of je de junior brokken in groot verpakking krijgt? Maar de hope farms super trio krijg je in zakken van 15 kilo voor ongeveer 15 euro. En dat scheelt best kwa prijs want een kleinere zak van ik meen 3 kilo kost ongeveer 7 euro.

Verder is de richtlijn 25 gram brokken per kilo konijn. Maar je zal even moeten kijken op welke hoeveelheid jouw konijnen het goed op doen.

Hier bij mij krijgen ze ongeveer 30 gram per kilo konijn omdat ze het op die hoeveelheid gewoon goed doen.

1 (zo'n ouderwetse bolle) ijslepel hope farms is ongeveer 40 gram en 1 redelijk volle eetlepel is ongeveer 20 gram voer.

aangepast door anke1985
Link naar reactie
Delen op andere sites

Super Trio en Super Trio Junior zijn exact dezelfde brokken alleen zijn de junior brokken kleiner. Dus al je twijfelt zou ik gewoon de junior nemen.

Zoals Nicky_the al zegt het zijn precies dezelfde brokken alleen kleiner, dus het maakt niet zo veel uit welke je geeft.

Alleen ik denk dat ze de junior versie niet nodig meer hebben en gewoon HFST kunt geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel! De prijs is inderdaad zeer aantrekkelijk :yes:.

Ik heb nu nog SS waar 1 konijn op zit met darmproblemen. Dat lijkt nu goed te gaan en de rest zit op Supreme russel tasty bites. Maar ik denk dat mijn ene konijn hier dus die darmproblemen van heeft gekregen. En om 4 konijnen op SS te zetten wordt wel erg duur:eek:

Ik ga eerst de SS opvoeren (nog een maand denk ik) en de tasty bites moeten ook eerst op:mdr:, maar dan weet ik wat ik hierna ga proberen.

Zijn jullie ook bekend met de snoepvarianten van Hope Farms? Of is dat echt weer zo'n ongezonde lekkernij met teveel suikers?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kocht voorheen ook de 15 kilo zakken, maar ben nu toch overgegaan naar de 3 kilo zakken, omdat ik de laatste 15 kilo zak voor de helft heb moeten weggooien, omdat ik het echt niet meer vers vond ruiken. Ik bewaarde het in een afgesloten ton en eerder nooit last van gehad, maar sinds die laatste zak kies ik toch voor de 3 kilo verpakking en weet ik zeker dat het voer altijd vers blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .