Ga naar inhoud

Kaak abces bij pluis


yto

Aanbevolen berichten

hai,

Ik wil mijn verhaal even kwijt.

Mijn pluis kreeg 2 maanden terug ineens een natte snoet en leek wel te kwijlen.

Hij at weinig en drinken deed hij verder wel goed.

Het leek wel of hij op zijn brokjes en stokje zat te sabbelen, alles was nat in zijn voerbak.

Ik dacht ga even naar de da en laat zijn tanden knippen, want ik had al wel gezien dat de boventanden lang waren.

Daar aangekomen kreeg ik al gelijk te horen dat hij alleen met tanden knippen niet geholpen was. hij had een kaakabces onder zijn kies, en ook onder de kin zat een abces.

ik hoefde er niet lang over na te denken en heb pluis gelijk bij de da gelaten.

Een uur later werd hij al geopereerd en smiddags ging de telefoon dat hij goed door de operatie was gekomen.

1 kies getrokken, daaronder het kaakabces verwijderd, en 2 abcessen onder zijn kin verwijderd.

De 2 dagen die volgen bij de da waren slopend, hij wilde niet eten en ze moesten hem dwangvoederen........vreselijk.

De 3e dag ben ik gaan kijken en had een zakje van zijn eigen brokken mee genomen.

Wat denk je ik geef hem een handje van zijn eigen voer........meneer rekt zich uit huppeld naar zijn brokken en begint smakelijk te eten.

hahah ze wisten niet wat ze mee maakte daar.

de volgende dag mocht hij naar huis, heb leren spuiten op mijn eigen konijn en hoe ik de wonden moest verzorgen.

2 maal daags de wonden schoonmaken en uitspoelen, daarna wondzalf erin spuiten,dagelijks 4 druppeltjes pijnstiller en om de dag een spuitje met antibiotica.

Ik was er echt veel mee bezig.

Dit heeft 2 weken geduurd,dagelijks naar da voor controle en wegen.

De wonden opzich zagen er goed uit! maar ik merkte dat hij minder ging eten, wiegde in zijn hok, en knarsetenden heel erg veel.

Hij wilde niet geaaid worden, laat staan knuffelen.

Ondertussen kwam er een nieuwe plek achter zijn oor tevoorschijn, vuur rood en helemaal ontstoken.

De dag erna weer naar de da, het abces was naar binnen geslagen en had achter zijn oor een plek gevonden.

Vreselijk, en heb besloten onze pluis in te laten slapen.

Wat een rotdag...........ik heb zo mijn best gedaan, en de wonden zagen er heel goed uit, maar een nieuwe operatie had hij niet overleefd.

Hij was sterk vermagerd en ondanks de anti biotica bleef het abces terugkomen.

Ik had het gevoel gefaald te hebben, de da sprak dit tegen en beurde me weer enigzins op.

Nu bijna 1 week later en verhalen hier te hebben gelezen over kaakabcessen, denk ik t is goed zo.

Onze pluis had gewoon heel veel pech.

De dierenarts heeft nog een rouwkaartje gestuurd naar ons met ondertekening van het hele team.

Dit deed me veel goed........er zijn toch da die om konijnen geven.

Ik heb echt mijn best gedaan, alleen liep het niet goed af.

groetjes yto

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .