Ga naar inhoud

Castratie ram


Aboe

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn ram wordt gecastreerd en misschien kunnen jullie mij helpen te kiezen welke dierenarts ik het beste kies.

Antwoorden op de mail:

Keuze 1:

Een castratie van een konijn wordt hier regelmatig uitgevoerd. Zowiezo maak ik gebruik van spuitverdoving, waarna ik de konijnen terug wakker spuit als de ingreep afgelopen is, om zo de konijnen zo kort mogelijk in slaap te houden.

Keuze 2:

Een konijn castreren is zeker mogelijk in mijn praktijk en wordt ook geregeld gedaan. Dit gebeurt onder een medetomidine-ketamine verdoving. De ingreep zelf duurt ongeveer een kwartiertje: het scrotum wordt ingesneden, de testikels worden eruit geduwd en afgebonden, en tenslotte wordt het scrotum terug dichtgenaaid. De hechting is zo goed als niet te zien aan de buitenkant, zodat het konijn er achteraf geen last meer van heeft. De draadjes verteren vanzelf en moeten dan ook niet uitgehaald worden. Tijdens en na de operatie ligt het konijn op een warmtekussen, om de lichaamstemperatuur op punt te houden.

Hopelijk weet iemand van jullie hier meer over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind ik moeilijk om te zeggen, maar sowieso een dierenarts die heel regelmatig castraties bij konijnen uitvoert.

Kijk anders hier eens dit is een praktijk die een hele konijnkundige dierenarts(Evert-Jan de Boer) heeft, hier staat omschreven hoe hun castratie in z'n werk gaat http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/konijn/castratie.html

aangepast door Polly
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze doet ook honden en katten. Ze is in 2008 afgestudeerd.

Ik wou mijn konijn eerst zo noemen (inderdaad dat aapje uit Aladin), weet niet waarom ik het dan toch niet gedaan heb :o Het is Pumba geworden. Die namen uit Disneyfilms zijn wel leuk vind ik. Poeka is ook mooi bijvoorbeeld (uit Anastacia, haha nu lijk ik wel een freak maarja)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze doet ook honden en katten. Ze is in 2008 afgestudeerd.

Ik wou mijn konijn eerst zo noemen (inderdaad dat aapje uit Aladin), weet niet waarom ik het dan toch niet gedaan heb :o Het is Pumba geworden. Die namen uit Disneyfilms zijn wel leuk vind ik. Poeka is ook mooi bijvoorbeeld (uit Anastacia, haha nu lijk ik wel een freak maarja)

Nee joh leuk juist. Pumba is leuk al is ie volgens mij minder origineel als Aboe. Ik ben helemaal gek van Disney en Dreamworks zowel tekenfilm als animatie. Ik ken ze bijna allemaal.

Maar even over de castratie. Ik denk heb het idee dat ze nog maar weinig castraties bij konijnen heeft uitgevoerd. Er moet hier ergens op bb een lijst zijn met vragen voor een dierenarts, zodat je een beetje kan bepalen of ze konijnkundig is en zodat je weet hoe vaak ze castraties bij konijnen heeft uitgevoerd. Door het stellen van de vragen en aan de hand van de antwoorden kan jezelf zeggen of je vertrouwen hebt in deze arts en of je wel of niet je konijn daar heen wilt brengen.

Misschien weet iemand waar die lijst is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .