Ga naar inhoud

Pluis verliest plukken haar


Josefien

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

Daar ben ik weer! :he: Een paar weken geleden had mijn voedstertje Zoë een vieze neus en nieste heel veel. De dierenarts dacht dat het misschien wel longontsteking kon zijn dus ze kreeg een antibiotica kuur. Ze knapte op, maar nog niet helemaal beter, dus de kuur verlengt. Toen zag ik dat mijn rammetje Pluis ook ineens een beetje vieze neus had! "Snot!" Dacht ik meteen. Gelukkig had ik al een afspraak staan voor de volgende dag voor controle van Zoë en Pluis meteen meegenomen. Ook hij aan de antibiotica. Voor de rest is de eetlust nog goed en drinken goed en keutelen goed. (De keutels zijn alleen wel wat kleiner omdat ze niet zo'n fan zijn van het nieuwe hooi en heb ander hooi besteld). Pluis zit nu vanaf donderdag aan de antibiotica.

Nu kwam ik zaterdag thuis van werk en zag ik overal plukken haar van Pluis. Hij heeft wel paar weken geleden ook de lange plukken bij zn oren "verloren" maar dacht daar niet veel bij, omdat ik hoorde dat dat wel vaker gebeurt. Nu vraag ik me af, is het gewoon verharen/rui? Of komt t door de antibiotica of misschien iets anders..? Ik heb ze nog maar ruim een maand dus heb er ook geen ervaring mee..

Alvast bedankt!

Groetjes,

Josefien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik heb ze meteen opgeruimd.. Foto's waren wel handig geweest inderdaad.. Het waren wel echt plukken, niet heel veel losse haren zoals bij een kat. Ik dacht ook, lijkt wel "plukken" wat voedsters doen als ze schijnzwanger zijn, maar hij is echt een ram en gecastreerd dus.. Heb verder geen plukken meer gevonden. Waren echt alleen die twee dagen.. Gek! Behalve een beetje een kaal nekje door die langere plukken die hij al eerder verloren heeft is er niks op m aan te merken..

Mijn dierenarts stond in de lijst op konijnen.nl als konijnkundig. Ze zit in Purmerend en dat is de meest dichtstbijzijnde voor mij.

Bedankt voor jullie reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .