Ga naar inhoud

hooidieet


champie

Aanbevolen berichten

  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Mijn konijn is 3 en een half.

Vandaag lagen er weer blinde darm keutels.Gelukkig lagen ze er en zaten ze niet vastgeplakt.

Ik weet het niet meer hoor heb haar op dieet gehad en nu heeft ze gisteren 4 biksjes gehad en het begint weer.

Ze heeft inderdaad een wam en inderdaad veel lange haren eronder.Ik weet niet of ze ziek is ze eet verder goed hooi en is niet anders dan anders.Heb alles geprobeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang ze onder behandeling is voor cocc dan zal haar ontlasting wel wisselen

Ik zou bij SS blijven en zorgen dat ze van de cocc af komt

En daar na kan je altijd kijken

Als je nu iedere keer andere biks gaat geven is niet goed voor haar darmflora die is al van slag

Je kan probiotica voor je konijn vragen bij de da

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat anderen ook al zeggen, als het zo kort geleden is dat je de Toltrazuril hebt gegeven zou ik niet allerlei ander voer gaan geven. Misschien die Digestive Health Formula nog proberen als je het kunt krijgen bij de DA. Ik vraag me trouwens af, heeft je dierenarts echt de ontlasting onder de microscoop bekeken om coccidiose vast te stellen, of heb je gewoon Toltrazuril meegekregen omdat je konijn dunne poep had?

Ik weet niet hoe konijnkundig je DA is, sommigen willen wel eens 'gewoon' een middel meegeven bij dunne poep zonder dat het echt onderzocht is. Coccidiose komt dacht ik niet zo heel snel voor bij volwassen konijnen, meestal is er dan een duidelijk aanwijsbare reden zoals contact met ontlasting van een ander besmet konijn.

aangepast door Miffy1
typefouten
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze echt zo van slag raak van een paar biksjes kun je dat hooidieet toch weer doen? Als je er verder geen groenten bijgeeft is het misschien een beetje eenzijdig, maar een week of twee hooidieet om de darmen tot rust te laten komen moet toch wel kunnen lijkt mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn nijnen hebben ook coccidiose gehad en waren al volwassen. Het lijkt mij gewoon beter als je de keutels laat onderzoeken, dan weet je of er iets aan de hand is waar je met medicijnen op zou moeten reageren of dat het echt aan de voeding ligt.

Bij mijn nijnen heb ik toen ook de keutels laten onderzoeken, is altijd beter dan denken dat het dat is ( door een da) en dan maar medicijnen geven . Zo`n onderzoek heeft mij ong 20 euro gekost maar dan weet je wel zeker wat er wel of net niet aan de hand is.....vooral als het al langer duurt toch? :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn is 3 en een half.

Vandaag lagen er weer blinde darm keutels.Gelukkig lagen ze er en zaten ze niet vastgeplakt.

Ik weet het niet meer hoor heb haar op dieet gehad en nu heeft ze gisteren 4 biksjes gehad en het begint weer.

Ze heeft inderdaad een wam en inderdaad veel lange haren eronder.Ik weet niet of ze ziek is ze eet verder goed hooi en is niet anders dan anders.Heb alles geprobeerd.

kun je niet proberen de lange haren weg te knippen?? misschien blijven ze dan minder vastplakken?? kan een konijn leven zonder biks?? anders zou je dat kunne proberen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen hebben ook regelmatig BD-keutels aan hun vacht geplakt zitten omdat ze ze niet goed kunnen pakken (een konijn heeft artrose in zijn heup en de ander een scheef kopje overgehouden aan middenoorontsteking). Ik knip de vacht bij de achterpootjes en het kontje regelmatig kort zodat het makkelijker schoon te maken is als ze weer eens in de poep zijn gaan zitten :whistle2: (vanochtend was het weer bingo :frown:).

Ik geloof dat er hier op BB meerdere mensen zijn die hun konijnen geen biks geven, maar die geven naast hooi dan geloof ik wel verse groenten of gedroogde kruiden erbij. Misschien dat iemand die geen biks geeft dit leest en kan zeggen wat hij/zij precies geeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja daar heb je inderdaad gelijk in.20 euro valt me mee.

MOcht het zo blijven ga ik dat zeker doen.

Kunnen ze in keutels veel zien??

Ze kunnen kijken of er afwijkingen zijn, wormen of coccidiose of andere bacterie-en. Als de keutels schoon zijn dan wordt het echt uitproberen met de voeding. Vaak hebben ze binnen 15 min al een uitslag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat knippen is misschien wel een idee alleen vind ze dat allemaal niet zo leuk.

Het zat net weer helemaal onder en dat alleen op 4 biksjes.

Op hooi doet ze het inderdaad goed maar dat kan toch niet alleen maar hooi??

Vorig jaar toen ik de problemen had met de bdk hebben ze hier met hun tweetjes ook een hele tijd alleen op hooi geleefd, en dat ging heel goed. Toen eindelijk de plakpoep weg was ben ik heel rustig gaan opbouwen , echt heel rustig en heb iedere dag de keutels goed in de gaten gehouden. Met die digestive health formula ging dat heel goed, zo goed zelfs dat ik na een tijdje de DHF in de ochtend gaf en gewone SS tegen de avond zodat ze wat afwisseling hadden en dat ging goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

--------------------------------------------------------------------------------

VetCarePlus Digestive Health Formula

ā– Super-high 32% crude fibre

ā– A careful blend of Timothy Hay & Alfalfa

ā– High in natural prebiotics to help support the digestive system

ā– Peppermint ā€“ to help soothe and relax the digestive system

ā– Fennel ā€“ to gently help prevent the liklihood of digestive bloat

ā– Chamomile ā€“ to help ease diarrhoea and reduce anxiety and stress

ā– Rich in ā€œlong fibreā€

ā– Extended feeding time

ā– Promotes dental wear

ā– Enhances environmental enrichment

ā– A nutritionally complete and balance diet

ā– Wheat and Gluten free

ā– Added Linseed for healthy skin and coat

ā– Rich in natural antioxidents

ā– No artificial colours or flavours

ā– No added sugars

--------------------------------------------------------------------------------

Kan je bij je da kopen als het goed is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat dat betreft is mijn konijn wel makkelijk ze pakt alles aan ze lust alles.

Ik ga dat is proberen morgen eerst even weer weken zorgen dat het weer schoon word (ook altijd weer een ramp wat zijn ze sterk als ze iets niet willen). En dan op hooidieet en die brokjes is proberen ze moeten ze hier bestellen bij de DA. hebben ze niet op voorraad.

Ik hoop zo dat het dan weg is.

Bedankt alvast

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .