Ga naar inhoud

Konijn vocht bij het oog


zembla

Aanbevolen berichten

Mijn konijn heeft sinds een week nat bij haar ogen, net alsof haar oog heel erg getraant heeft en dit is opgedroogd. Haar ogen zijn gewoon helder, en er komt niets uit. Ook haar neus ziet er netjes uit en ze is fit en eet goed. Nu dacht ik dat ze met haar hoofd in de regen gezeten had en dat dat nu opgedroogd was en het er daarom zo raar uit ziet. Ik dacht dat ze het wel zou schoonmaken en dat het dan over was. Maar het lijkt wel alsof het er niet af gaat? De vacht blijft daar als opgedroogd water lijken en het plakt ook een klein beetje..

Ik heb het geprobeerd schoon te maken met gekookt water en dat dan af laten koelen maar dan valt ze me echt aan en gaat ze knorren. Ik wil mijn handen graag nog langer behouden....

Haar ontlasting is ook gewoon goed.

Ik heb gelezen dat het met de tanden te maken kan hebben, maar dan eet ze neem ik aan haar brokken en wortels ook niet op..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Zembla!

Mijn konijn van 9 jaar heeft dit ook wel eens gehad. Waar het precies vandaan komt weet ik niet, maar hij had het vaak als het hard waaide/regende enz. Het beste wat je kan doen is idd. schoonmaken met afgekoeld gekookt water. Zorg wel dat de vacht niet te nat wordt, want zo kunnen er weer klitjes in de vacht ontstaan. Ik denk dan onze konijnen het niet zelf weg krijgen omdat best wel dikke troep is bij het oog en ze het misschien ook niet van hun pootjes afkrijgen. Misschien kan je haar tijdens het schoonmaken afleiden met iets wat ze lekker vindt? Of ga voor het schoonmaken even met haar knuffelen! En zorg dat ze niet kan schrikken, je komt natuurlijk best dicht bij haar oog! En maak je geen zorgen! Zolang ze goed eet, een schone neus heeft en een goede ontlasting heeft gaat het goed met je konijn!

Veel succes!

Groetjes Manon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds ik Heinz heb (een week geleden) is het oog echt veel minder geworden, er zitten nu nog twee haren niet goed van het oude vocht maar nieuw vocht is er niet meer bijgekomen! :D

Ik denk dat ze tocht op haar oogje gehad heeft... En dat Heinz het schoongelikt heeft ofzo waardoor het er nu weer mooi uitziet. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .