Ga naar inhoud

Hooi probleempje.


Pucks

Aanbevolen berichten

Ik ben druk bezig om mijn konijntjes meer hooi te laten eten. Ze weigeren het gewoon.

Ik heb gewone hooi geprobeert, met kamille smaak, met rozebottel smaak en nu weer met paardenbloem. Steeds als ik iets nieuws probeer eten ze er twee dagen gulzig van en denk ik, nou, dit is het!!

En dan stoppen ze er weer mee. Ik verstop groente of fruit tussen het hooi, bied het op verschillende manieren aan maar niks werkt. wat kan ik nu verder proberen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het hooi gewoon zo veel mogelijk wisselen (dus diverse soorten) en op verschillende manieren geven. Dus de ene keer op de grond, dan in een bal, dan in een ruif, dan weer in een wilgentunnel etc. Gewoon wat spannender maken.

En ik zou Vitakraft alpenweide hooi proberen (AH XL 1,29 euro per kilo). Dat is voor mij (en blijbaar vele anderen) een 'wonder' hooi..

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk, dat jij konijntjes hebt, die van afwisseling houden, zoals mijn konijn. Je zegt, dat ze 2 dagen gulzig van een soort hooi en daarna niet meer. Dus als je nou al die soorten, die ze goed gegeten hebben, eens met elkaar gaat afwisselen. Geef bv 2 soorten (verschillende smaken, maar ook verschillende merken) tegelijk en geef de volgende dag 2 andere soorten. Kijk hoeveel duo's je zo kunt maken en dan weet je hoeveel dagen je hebt. Ben je aan het einde van de reeks, dan begin je weer bij het eerste duo.

Ik zeg niet, dat dit de oplossing gaat zijn, maar het kan helpen. Mijn nijn is namelijk zo verwend, dat er maar weinig hooisoorten zijn (eigenlijk maar eentje), die ze elke dag wil eten. Om haar verwende nukken op te vangen, krijgt ze 4 verschillende soorten hooi per dag en 3x per dag geef ik haar van allevier die soorten een verse pluk. De volgende dag krijgt ze weer andere soorten hooi.

Ik kan je nog wel tips geven over welke hooisoorten het proberen waard zijn en welke niet, maar jouw nijnen kunnen weer heel anders zijn dan de mijne. Kijk maar naar de tip van Nicky_the hierboven. Ik heb op basis van vele positieve reacties op dat hooi ook een baal gehaald. In het begin leek mijn nijn het wel goed te keuren, maar elke keer, dat ik het gaf (om de paar dagen dus) ging ze er minder van eten en ondertussen kijkt ze er in het geheel niet meer naar om. Mijn konijn is bv verzot op Mucki Bergweidehooi, maar misschien vinden die van jou dat spul wel smeriger dan smerig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .