Ga naar inhoud

Verstopping in de maag/stilliggende maag?


Vaantje

Aanbevolen berichten

Zojuist met mijn Duitse Reus Djin naar de DA geweest.

Ze heeft al een paar dagen dat ze haar brokken zeer slecht eet. Ook het hooi ging de laatste 2 dagen er slecht in.

Dierenarts had gelukkig snel tijd.

Gebit is helemaal in orde. Geen lange tanden en geen haken. Wel kon ze voelen dat er voedsel in de maag.

Gezien het feit dat ze dus niet goed meer eet dacht ze al snel aan een verstoppingin de maag/stil liggende maag.

Ik heb nu een maagstimulerend medicijn meegkregen: cisaral drops. Ook moet ze de komende dagen gedwangvoerd worden tot ze volledig zelf eet. Ook moet ze op een ander voermerk.

Ik vroeg me af, hebben jullie hier wel eens van gehoord? Ik moet zeggen dat van de maag had ik nog niets van gehoord. Wel van stil liggende darmen en gas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff daar heb ik helemaal niet meer aan gedacht! De cisaral drops geeft in de bijsluiter aan dat het zorgt voor een snellere maag-en darmlediging. Zou dan ook de eventuele pijn gelijk verminderen?

De pijnstiller zelf helemaal niet aangedacht. Stond al met een geschrokken blik te kijken naar de weegschaal.. ze is in deze paar dagen behoorlijk veel afgevallen-> van 6.4kg naar 4.5kg.

Ik ga gelijk even bellen om het na te vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben meteen even op en neer gefietst. Heb de Carprofen drops meegekregen.

Zolang Djin het allemaal toe gaat laten alles blijven geven zegt ze. Begint Djin tegen te stribbelen dan de carprofen dropsopzij doen. de cisaral drops zijn dan belangrijker omdat die de maag moet stimuleren.

Nou ik hoop dat het de goede kant op gaat.

Ik ga nu richting mijn werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij heeft mijn nijnemeisje dit ook gehad. Heb ook cisaral drops meegekregen en ze heeft bij de da een pijnstiller gekregen die 24 werkte. (mocht dit niet zo zijn, dan mocht ik pijnstilling ophalen).

Dezelfde avond begon ze weer met hooi eten en ook weer een paar brokjes en kwamen haar keuteltjes weer op gang.

Ik hoop voor je dat je nijn Djin snel weer opknapt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei... hopelijk is Djin snel weer verlost van die verstopping. Zou even geen droogvoer geven maar zorgen dat ze genoeg vocht binnen krijgt natuurlijk. Dat is echt heel belangrijk bij een verstopping. Hoe vaak geef je de Cisaral? Dat mag je iedere 6 uur geven en de pijnstiller iedere 12 uur. Infacol of Equate kan ook heel goed helpen tegen gas. Ik geef het hier ook altijd in combinatie met een verstopping. Veel succes!

aangepast door JoBoris76
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei... hopelijk is Djin snel weer verlost van die verstopping. Zou even geen droogvoer geven maar zorgen dat ze genoeg vocht binnen krijgt natuurlijk. Dat is echt heel belangrijk bij een verstopping. Hoe vaak geef je de Cisaral? Dat mag je iedere 6 uur geven en de pijnstiller iedere 12 uur. Infacol of Equate kan ook heel goed helpen tegen gas. Ik geef het hier ook altijd in combinatie met een verstopping. Veel succes!

De cisaral drops moet ik 3x per dag geven. De caprofen moet ik 2x daags geven.

Infacol en Equate heb ik nog niet van gehoord. Wordt daar vaker gebruik van gemaakt? Dierenarts had nog niets aangegeven over tijdelijk stoppen met droogvoer. Da gaf aan dat ik met Djin SS brok beter kan proberen. Ze staan al op korrels zodat ze niet kunnen snoepen, maar dat is van het merk Kenner met de gele label.

Hoe gaat het nu?

Ze blijft tegen stribbelen met het toedienen van de medicijnen. Kan nog niet echt opmaken of ze wel of niet wil eten. Ze blijft gelukkig wel goed drinken. Aan vocht niets te kort gelukkig. Momenteel zit ik op mn werk. Ze word door mn vader in de gaten gehouden. Ik zelf kan haar vanavond weer beoordelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik het in ieder geval altijd als Binky een verstopping heeft. Bij hem merk ik het als ik harde geluidjes hoor en dat is gas. En dan knapt hij altijd wel snel op. De ene keer duurt het wat langer maar ik ben er gelukkig altijd op tijd bij.

Het is wel een goed teken dat ze tegenstribbelt. Fijn dat ze goed drinkt. Dat doet Binky dan juist weer niet en moet ik hem spuitjes water erbij geven. Erg fijn!! :(

Je kan die Science Selective gaan proberen maar er is sindskort ook een andere biks en dat heet Digestive Health Formula. Hierin zitten 32% ruwe vezels dus nog meer als in SS. Nadeel is wel dat het alleen bij dierenartsen te krijgen is en in 1 kg verpakkingen. Veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .