Ga naar inhoud

waarom eet ze nou niet?


lisadekaper

Aanbevolen berichten

Hoi, misschien vindt ze haar gewone voer zó lekker, dat ze geen trek meer heeft in hooi... weet je of ze altijd al zo'n lastige hooi eter is geweest, of is het iets van de laatste tijd?

Het kan ook zijn dat de kwaliteit van het hooi wat minder is dan anders. Veel mensen klagen over het slechte hooi deze winter, waardoor hun konijnen het niet willen eten, probeer dan eens kruidenhooi, of een ander merk hooi.

En soms hebben konijntjes geen zin in hooi omdat ze last van hun tanden (kiezen) hebben, dus als er scherpe haakjes op de kiezen zitten. Als je bang bent dat het dat is, kan de dierenarts je konijn daarop nakijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je niet net een nieuw konijntje? misschien is winnie een beetje onder de indruk...

en anders kan het misschien liggen aan de hoeveelheid brokjes: ik geef mijn konijntjes een minimum aan brokjes want anders weigeren ze hooi te eten.

hoeveel geef je haar?

En heb je soms ander hooi liggen? om eens af te wisselen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

het kan best zijn dat ze teveel brokken krijgt:$,ik ben namelijk bezig met overstappen van gemengd voer,naar HFST

en ik heb al verschillende soorten hooi gebrobeert,hooi van care,wortelhooi,zo'n zakje van kenner hooi die bij het verrassings pakket zat,maar daar eet ze echt zo weinig van,maar ik denk inderdaad dat ze gewoon te veel brokken krijgt ,maar hoeveel gram moet ze dan krijgen?nu krijgt ze 50 gram brokken,en ik probeer eerst wel minder brokken te geven,en als ze dan nog geen hooi eet ga ik naar de da.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik me niet vergis dan is de richtlijn voor hfst 20 gram brokjes per kg lichaamsgewicht. Bv mijn konijntjes wegen ongeveer 1,5kg dus zouden ze 30gram brokken mogen. Toch geef ik ze nog een beetje minder omdat ze anders nog steeds hun hooi laten liggen. Ik geef ze nu 15gr per kg lichaamsgewicht. Ze krijgen dus ong 23gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk ook dat je brokken na beneden moet doen kwa aantal dan eten ze vanzelf wel hun hooi.

Mijn rexen krijgen 100 gram brokjes per dag, ivm lichaamsgewicht, maar voor sommige is dat nog teveel en eten ze slecht hooi, ik minder die konijnen met brokken, en dan eten ze hun hooi wel, dit kan even duren, omdat ze denken misschien krijg ik nog wel meer brokken, maar zodra ze door hebben dat ze toch minder brokken krijgen, dan eten ze hun hooi vanzelf wel op. ik voer de havens Kuni excellent M5 korrels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .