Ga naar inhoud

Nijn en zijn gebitje


lianne

Aanbevolen berichten

Gisteren was het helaas al weer raak, voor de zoveelste keer at meneer weer niet. De symptomen bij hem zijn duidelijk: smakken, eten willen eten maar niet wegkrijgen, met de kop naar achter trekken, onrustig heen en weer lopen tijdens het eten.

Wil ik mijn eigen dierenarts bellen zodat ik maandag gelijk langs kan komen... Zijn ze om kwart voor 6 al dicht. Heel fijn dus; daar ga ik maandag even over bellen met de praktijk. Dus kwam optie B tevoorschijn: een dierenarts in de regio die ook in het weekend open is, en vandaag gelijk plek had. Ik ben bij de behandeling geweest, de gasnarcose kwam nijn niet goed bij weg, oorvene was lastig aan te prikken want meneer was alweer wakker. Dus de klassieke sedatie, ondanks dat dat niet te prefereren is bij een konijn. Je moet wat, als een konijn niet eet door het gebit.

En dan is je konijn onder zeil en zie je zelf ook eens het gebit... Drama! Er ontbreekt een kies, er staan kiezen scheef of gedraaid, ze slijten niet mooi af (de een is veel hoger dan de andere), er zat een haak, de tanden waren niet mooi recht. De DA heeft alles netjes kunnen slijpen zodat Nijn weer fijn kan eten, enige jammere is dat hij nu waarschijnlijk een nachtje daar moet blijven vanwege de narcose. Om kwart over 4 even bellen hoe het met mijn keutelkontje is, maar wat een aparte zaterdag werd dit ineens!

Link naar reactie
Delen op andere sites

sterkte ik hbe ook gehad dat mijn nijn moest slapen ff in de praktijk maar ik weet zeker dat het goed gaat

Hij is er al aan geholpen, ik ben er bijgeweest. Heb alles kunnen zien wat er gedaan werd; heel bijzonder om een keer mee te mogen maken.

Hij is inmiddels wakker maar nog wel suf, de assistente heeft net lekker even met hem zitten kroelen. Nou ja, vreemd. Nachtje zonder Nijn maar met Kelly.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn dat de hereniging zo lekker verliep :) En dat ze blij was om Nijn weer te zien :)

Gaat het goed met Nijn?

Ja, hij rent weer actief rond, reageert enthousiast op zowel mij als het geluid van de voerton en eet ook weer lekker mee.

Het slijpen van de kiezen was wel een heel mooi gezicht, hoe snel dat kan. En hoe klein het konijnengebit (vooral van mijn kleine Nijn) eigenlijk is, vooral de kiesjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mijne zijn een klein beetje groter, maar hebben in m'n hoofd een indrukwekkende rij kiezen :P Ach ja, fantasie en werkelijkheid zitten er wel vaker naast.

Maar ik denk dat Nijn het wel fijn vindt dat je zo snel gehandeld hebt en niet tot maandag hebt gewacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .