Ga naar inhoud

Erg verdrietig...


dorah

Aanbevolen berichten

Vanochtend heb ik mijn Browney dood gevonden.. Ze was pas 2 jaar. Ze was geweldig, altijd 'n echte knuffel. Ik heb haar een jaar geleden 'gered' van mensen bij wie ze alleen in een veel te kleine kooi zat. Ze mocht hier heel vaak los in tuin en de laatste weken ook in de woonkamer en ik heb een vriendje voor haar gekocht, 'n aantal maanden geleden. Ze was echt heel speciaal voor me.

De laatste weken had ik het idee dat ze erg vermagerde, maar wist niet of dat wel zo was, of dat ik dat meende te zien. (Ze was behoorlijk groot en nooit echt dik geweest). Ik kocht ander voer en gaf haar allemaal lekkere dingen. Het leek weer beter te gaan de laatste dagen, eergister nog bedelde ze op haar manier (heel hebberig) en kwam lekker bij me zitten op de bank.

Gisteravond zat ze in het konijnentoilet. Ik had het net tevoren verschoond en dacht dat ze 't een lekker plekje vond, zo op dat schone zaagsel. Ik heb haar nog lang zitten aaien. Ze wilde alleen niks eten, niet eens brood.

Vanochtend vond ik haar, volgens mij was ze net overleden, ze voelde nog warm aan, en haar ogen waren gewoon open, net alsof ze me aankeek. Maar ik zag aan hoe ze erbij lag dat ze was overleden. Ze had ook een hoop van haar eigen haar uitgetrokken, dus moet denk ik erg veel pijn hebben gehad.

Ik heb nu erg veel verdriet. Had in totaal 8 konijnen (4 koppels) en heb er dus nog 7, maar met Browney had ik een heel speciale band. Heb een tijd niet gewerkt, was hele dagen thuis met ze bezig dus heb met alle konijnen een hele sterke band, maar met Browney was het heel speciaal. Vooral omdat ik haar had gered destijds. Ze was in het begin ook af en toe onvoorspelbaar (soms happen) maar daarna nooit meer. Ik kon met haar lezen en schrijven..

Nu ik net sinds een paar weken weer werk en overdag niet thuis ben zul je zien dat dit gebeurt...

Ik heb haar nu in een doosje staan in de woonkamer en wil haar in de tuin begraven.

Vraag me ook erg af wat het geweest is, ze had geen enkel kenmerk zoals natte neus of opgezwollen ogen of opgezwollen buik, dus de bekende konijnenziekten en ook gas kan het niet geweest zijn.

Zag haar gisteravond buiten nog wel aan een bananenschil eten, maar dat kan het volgens mij toch niet geweest zijn.

Heb nu een heel erg schuldgevoel dat ik toch niet met haar naar de dierenarts ben gegaan, hoewel het in mijn ogen weer beter ging.

Zou iemand weten wat de oorzaak kan zijn geweest?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel veel sterkte met het verlies van je nijn. Geef jezelf niet te veel de schuld, het kan zo snel ineens mis gaan met een konijn.

Soms weet je het nooit, soms heb je gewoon een symptoom gemist. Vergeet niet dat het prooidieren zijn die zich niet ziek tonen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .