Ga naar inhoud

Paksoi??


jjrabbits

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraagje we hadden een konijntje die tot eergisteren springlevend in zijn hokje zat

Maar eergisteren middag heeft mijn zoontje haar een stukje paksoi gegeven (ook aan onze andere nijntjes)

maar gisteren morgen lag ze ineens dood in haar hokje :( na veel verdriet ben ik toch eens gaan nadenken hoe het zou komen want het zit me echt niet lekker!

haar bakje voor en drinken had ze eergister na de Paksoi niet meer aangeraakt.

Zou de Paksoi nu toch de boosdoener zijn geweest?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel

Paksoi (Brassica rapa var. chinensis [1]synoniem Brassica campestris var. chinensis) is een langwerpige open kool met groene bladeren en spierwitte bladstelen van Aziatische origine. De groente is het gehele jaar verkrijgbaar en is afkomstig uit de Nederlandse kassen, maar komt ook uit Aziatische landen, Israël en Spanje.

De groente moet niet verward worden met Chinese kool. Beide hebben de gemeenschappelijke eigenschap dat ze niet die typische koolsmaak hebben. Paksoi is een knapperige groente met vitamine C die zowel in salades als om te roerbakken gebruikt kan worden.

(bron wikipedia)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat erg om je konijntje zo plotseling dood aan te treffen.

Ik heb ook wel eens paksoi gegeven en nooit problemen ermee gehad en blijkbaar hebben je andere nijnen ook nergens last van. Misschien heeft je zoontje haar in 1x teveel paksoi gegeven of misschien kon zij gewoon niet goed tegen paksoi (soort allergie ofzo). Of misschien heeft ze toch al wat anders onder de leden gehad zonder dat je het wist (konijnen zijn immers meesters in het verbergen van ziekte en pijn) en is het puur toeval, dat zij gestorven is na de paksoi. Ik kan me inderdaad wel voorstellen, dat jij voortaan liever nooit meer paksoi aan een konijn zult willen geven (zo zou ik zijn in ieder geval).

Heel veel sterkte in ieder geval met dit verlies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan mij niet voorstellen dat dit van de paksoi komt. Zelfs als een konijn er niet goed tegen kan, zou hij/zij er niet zo plotseling door overlijden. Ik denk eerder dat het konijntje een slecht hart (of een andere afwijking) had.

Sterkte met het verlies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk ook niet dat het van de paksoi komt hier hebben ze het van de zomer

ook wel eens gehad .

bij mij vond ik in oktober ook onze missy dood in het hok

ook bij haar waren er geen tekenen dat ze iets mankeerde.

ik vermoed ook dat ze een afwijking of zo had of dat het ouderdom was

ze kwam uit de opvang en haar leeftijd was onbekend.

waarschijnlijk moet het bij jou konijn ook zo iets zijn

maar als je konijn zo plotseling overlijdt zonder enige aanleiding

blijf je toch zoeken naar de oorzaak.

sterkte met het verlies van je konijntje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel allemaal

En inderdaad onze andere nijntjes hebben nergens last van

We hadden haar uit de dierenwinkel dus de achtergrond van haar kennen we niet (voel me stom dat ik me toch heb laten verleiden daar!)

Ze was wel een schatje en heel mak en lief

Paksoi komt hier dus in elk geval niet meer in de konijnenhokken terecht want ik wil geen risico's meer nemen.

Ze was nog zo jong dus het lang niet aan dr leeftijd (6 maand) :( ... Dus dan denk ik inderdaad al iets onder haar leden :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .