Ga naar inhoud

Krijg een konijn weet niets over voeding


Hoii

Aanbevolen berichten

's Ochtends krijgen ze hier een klein handje vol SS

Ook wordt de hooivoorraad dan aangevuld.

Ergens in de middag is het tijd voor het groente hapje (witlof, andijvie, wortel hebben de voorkeur)

's Avonds weer een handje vol SS

en weer wordt de hooivoorraad aangevuld.

Af en toe krijgen ze tussendoor een stukje fruit, vooral banaan zijn ze dol op. Maar niet elke dag, dat wordt teveel

Net als ze af en toe een stukje fruit krijgen, krijgen ze ook heel af en toe een stukje (postzegel) gedroogd brood. Vinden ze ook helemaal geweldig, maar is niet echt gezond begreep ik.

(Maar ach, snoep is voor een kind ook niet echt gezond, maar toch mogen ze er af en toe 1. Zo denk ik er ook over met mijn nijnen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Hoii,

Het lijkt me niet zomaar iets om een konijn te krijgen, van wie krijg je er één? Is het een mannetje of vrouwtje, en gaat het konijntje binnen of buiten? Nieuwsgierig ben ik, hè? :yes:

Over de voeding: hier hebben we twee nijnen in een buitenren, ze krijgen 's morgens een schotel groenvoer (= andijvie, lof, rucola, broccoli, bloemkool(blaadjes), stukjes appel, tomaat, etc. Niet alles tegelijk natuurlijk, maar een kleine combi van deze dingen :P), hooi wordt bijgevuld, en 's avonds krijgen ze een bakje Hope Farms Supertrio brokjes, en het hooi wordt weer aangevuld.....

aangepast door Mieke68
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Hoii,

Weet je verder wel iets over konijnen? Van wie krijg je er één? Het lijkt me niet zomaar iets, om een konijn te krijgen....

Zo'n beestje heeft veel verzorging nodig, en een konijnenmaatje. Gaat het konijn buiten of binnen?

Over de voeding: hier hebben we twee nijnen in een buitenren, ze krijgen 's morgens een schotel groenvoer (= andijvie, lof, rucola, broccoli, bloemkool(blaadjes), stukjes appel, tomaat, etc. Niet alles tegelijk, maar een kleine combi van deze dingen :P), hooi wordt bijgevuld, en 's avonds krijgen ze een bakje Hope Farms Supertrio brokjes, en het hooi wordt weer aangevuld.....

Ik ga kijken bij een opvang voor een koppel(Ik mag er sowieso 1 ik moet alleen me moeder nog over halen voor een 2e)

en het duurt nog wel een tijdje voordat ik er een krijg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier krijgen ze met z'n 4en 's morgens 50 gr. petsplace brokjes, en een afwasteil hooi (deed het altijd in een hooibol, maar daar trokken ze alles uit en aten de helft niet op:( ), tussendoor af en toe stukjes peen of appel, en dan 's avonds voor ik naar bed ga weer 50gr. brokjes en een teil hooi. Konijnen leven vooral 's ochtends vroeg en 's avonds laat, dus vandaar..

Link naar reactie
Delen op andere sites

een konijn heeft 25 gr. biks per kilo konijn nodig. (dus als je konijn 2 kilo weegt, 50 gr. per dag) bij SS is dit 15 gr. ze moeten biks hebben, geen gemengt voer. de beste merken zijn vind ik. HF en SS. ikzelf heb HF dit is een stuk goedkoper dan SS, maar ook goed. konijnen moeten ook onbeperkt hooi en water hebben. het beste is om ze 2x per dag te voeren (of vaker natuurlijk ;) ) iedere dag wat groente vinden ze ook lekker :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

een konijn heeft 25 gr. biks per kilo konijn nodig. (dus als je konijn 2 kilo weegt, 50 gr. per dag) bij SS is dit 15 gr. ze moeten biks hebben, geen gemengt voer. de beste merken zijn vind ik. HF en SS. ikzelf heb HF dit is een stuk goedkoper dan SS, maar ook goed. konijnen moeten ook onbeperkt hooi en water hebben. het beste is om ze 2x per dag te voeren (of vaker natuurlijk ;) ) iedere dag wat groente vinden ze ook lekker :yes:

Van HFST hebben ze ook ruim voldoende aan 15 gram per kilo lichaamsgewicht :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals al gezecht wodt, 's ochtends SS en hooi en vers water, middag groentes en 's avonds weer SS en hooi. Je moet alleen wel oppassen mer de groentes. Je moet dat echt opbouwen als je konijn nog geen groentes en fruit gewend is. Anders raken die darmen helemaal van slag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .