Ga naar inhoud

Sperziebonen giftig?


Jenniferzz

Aanbevolen berichten

Hooii,

Ik had ff een vraag of sperziebonen giftig zijn of niet.

Ik had namelijk vandaag een paar sperziebonen gegeven, maar tot mijn schrik las ik op de lijst dat ze giftig waren..

En ik heb vandaag Snuffel alweer 3 sperziebonen gegeven, doe ik altijd en hij trekt ze altijd uit mijn handen, hij vind het heerlijk.

Maar wat moet ik nu doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jennifer,

Sperziebonen zijn inderdaad giftig en drie stuks is ook niet een klein beetje. Als je gelezen hebt dat ze giftig zijn snap ik niet zo goed dat je zo nog een keer gegeven hebt..! Als je je konijn groenvoer wilt (leren) geven moet je hem er eerst aan laten wennen. Dat betekent eerst een klein stukje geven en kijken of zijn keutels normaal blijven en dat hij geen plakpoep krijgt. Als het dan goed gaat kan je wat meer gaan geven, maar opbouwen is erg belangrijk!

Keutelt hij op dit moment normaal?

(Huisdier)konijnen hebben er helaas zelf geen neusje voor om te weten wat giftig en wat niet giftig is voor ze. Helaas kunnen ze de giftige dingen dus ook erg lekker vinden. Dat hij ze uit je handen trekt zegt dus niets.. Hou hem even goed in de gaten en geef hem in ieder geval wat vers hooi!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vorige keer is het ook goed gegaan? Dan zal dat nu toch ook wel zo zijn? Dat het op de giftige lijst staat, hoeft niet te betekenen dat het ook direct dodelijk is (maar kan wel met sommige dingen natuurlijk). Volgens mij wekten sperziebonen gas op en gas kan dodelijk zijn als er niet optijd gehandeld wordt.

Hou je konijn in de gaten en trek aan de bel bij je dierenarts als er iets anders als anders is (ook al is het maar iets heeeel kleins!!). Meer kun je op dit moment niet doen.

Voor een volgende keer: Geef je konijn zo snel mogelijk norit. Maar na 2 uur heeft norit geen zin meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet echt niet meer sperziebonen gaan geven. Ook al vinden je nijnen het lekker ze mogen het niet. Er gebeurd misschien nu niks maar ze kunnen er zieks van worden. Het kan natuurlijk ook goed gaan, maar toch zou ik het niet aan je nijnen geven. Als je klachten heb ook snel naar de dierenarts gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .