Ga naar inhoud

stro in de mond. Tandprobleem?


Biekee

Aanbevolen berichten

Hallo,4 dagen geleden had Freya (voedster) stro in haar mond , ik vond het wel een grappig zicht. En troik het eruit en ze paktte direct weer stro in haar mond, ze eet het niet , ze houd het gewoon tussen haar tanden. Ik dacht er niet veel bij na tot ik van morgen George (ex ram) ook stro in zijn mondje zag houden. En dan begon ik vanalles te denken . tandgroei ofzo? Musti (exram) heeft het niet maar George is het zoontje van Freya , en freya zelf ook .. Misschien heeft George het ok in de genen? Ik bedoel .. Is dit een probleem of stel ik me teveel voor? Ik vind niet zoveel info op het internet dus daarom vraag ik jullie advies. Hebben ze een tandprobleem of doen ze het voor de lol? Groetjes xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan zijn dat ze een beetje last heeft van haar hormonen en schijnzwanger is. Dan gaan konijnen ook lopen hannesen met stro en soms plukken ze ook hun buik kaal. Weet je zeker dat George een mannetje is? Zelfs dierenartsen vergissen zich nog wel eens... Hopelijk is Freya niet per ongeluk zwanger van George, of zitten ze niet bij elkaar in een hok?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze Ralph loopt soms ook rond met een bek vol stro. Meestal eet hij het wel op, of is het omdat hij middenin de maaltijd iets anders ziet/denkt en afgeleid geraakt en weghupt, met stro en al.

Eten ze voor de rest goed? Knabbelen ze voldoende? Ik heb nog nooit gehoord dat een konijn stro in zijn bek zou nemen omdat hij tandproblemen heeft, normaal gezien zouden ze ook andere voedingsmiddelen niet moeten opnemen en laten ze alles gewoon vallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf zou ik denken, dat Freya schijnzwanger is of gewoon last van haar hormoontjes heeft. Mijn dame heeft dit wel eens gedaan met hooi. Echt een hele pluk hooi in haar bekje verzamelen en dan een beetje wezenloos voor zich uit staren en zij heeft zeker weten geen tand/kiesproblemen.

Waarom George het dan ook doet? Als George 100% zeker een mannetje is, denk ik een beetje aan kopie-gedrag. Dat hij dit doet, omdat hij het Freya heeft zien doen. Ik weet, dat mijn hond nooit ging graven na het plassen, maar toen hij het onze logeerhond zag doen, ging hij het ook opeens doen. Alsof hij het gedrag van die andere hond kopieerde. Maar eerlijk gezegd weet ik niet, of konijnen ook zulk gedrag vertonen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn voedster doet dit ook wel eens, dan is ze schijnzwanger. Mijn voedster ging zelfs hele gangen graven en daar stro in leggen. Controleer even of je zeker weet Freya niet zwanger is want als ze zwanger zijn vertonen ze ook dit gedrag. Hopelijk voor jou is ze gewoon schijzwanger net zoals de meeste voedsters wel eens hebben. Want anders zit je met een nestje en dat is echt niet handig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Fluf en Tinus ; Ik heb George al vanaf dat hij een babytje was omdat Freya de mama is. Hij is ZEKER een mannetje want hij is gecastreerd. & ze zitten niet bij elkaar in een hok. Hun rennen staan wel naast elkaar. Dus ze kunnen elkaar zien en ruiken en horen.

Dankje iedereen. WAT een opluchting! xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .