Ga naar inhoud

maandag konijn in laten slapen en nu andere konijn ziek


Annalbelle33

Aanbevolen berichten

het is niet te geloven, maadag moest ik afscheid nemen van mijn lieve Jules en nu is Fientje ziek.

de laatste keer dat ze buikpijn had is al een half jaar geleden en uitgerekend nu wordt ze ziek.

ik had mijn carprofen en cisaral al opengemaakt en durfde dat dus niet te geven.

vanmorgen zijn we naar de dierenarts geweest en hebben we nieuwe medicijnen gekregen.

ze heeft van beide 1ml gehad en nu probeer ik wat dwangvoeding.

het ziet er niet hopeloos uit, maar ja, uit ervaring weet ik dat dit niets zegt.

ik hoop er het beste van.

zoiets bedenk je toch niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel veel beterschap voor Fientje. Het kan natuurlijk zo zijn dat dit haar manier is om te rouwen om haar verloren vriendje Jules. Ondanks dat je in eerste instantie niet zoveel aan haar gemerkt hebt zal ze haar maatje best missen en ook jouw verdriet pikt ze waarschijnlijk op. Hopelijk is het snel weer helemaal goed met jou en je meisje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat gelukkig iets beter nu. Ik had haar op medicijnen en dwangvoeding. Ik ging om de tien minuten bij haar kijken en om haar wat rust te gunnen ben ik maar naar mijn werk gegaan. Toen ik thuis kwam zag ik dat er een paar brokjes wegwaren en het stukje droog brood dat in haar kooi lag. Ze heeft ook wat hooi gegeten en toen ik haar los liet rende ze door de kamer.

Later lag er een explosie van keutels door de kamer (haar eigen kamer). Dit doet ze normaal nooit, maar ik was er maar wat blij mee.

Ze is er nog niet helemaal, maar volgens mij gaat ze het redden.

Ik weet nog niet goed hoe ik de leegte voor haar op moet vullen. Ik wil eigenlijk geen ander konijn erbij, want het houden van konijnen is me eigenlijk best tegengevallen. Niet dat ik haar kwijt wil, helemaal niet.

Alleen een ander konijn aanschaffen, om de leegte voor haar op te vullen zie ik niet zitten, want dan blijf ik in de konijnen zitten.

Ik denk dat ik haar kooi in de woonkamer zet, zodat ze lekker bij me is. Dat wordt nog een hele verbouwing, maar dat heb ik graag voor haar over. Ik vind het zo zielig dat ze alleen boven zit nu.

wat kun je je toch aan een dier hechten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:cool: :yes:

Gelukkig is Fientje weer de oude. Ze is vrolijk en eet goed.

Als de kerstboom weg is komt de zomerkooi in de woonkamer, dan mag ze daar rondhuppelen.

Als het helemaal niet gaat, dan komt er een konijn bij, maar geen jong konijn.

Er zijn konijnen genoeg die een nieuw huisje zoeken tenslotte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Die twee lijken op mijn konijnen, waarvan eentje (bruine) al heel snel doodging aan vhs, en ze hadden toen allebei iets met hun darmen ofzow, daar zijn ze van opgeknapt... en nu is die andere (wit met bruin) ziek.. ze waren/zijn allebei ingeënt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .