Ga naar inhoud

FH en HH samen voeren


Janny

Aanbevolen berichten

Sinds een paar weekjes heb ik mijn Hollandse hangoor blij gemaakt door haar een Franse Hangoor als vriendinnetje te geven, maar nu vind ik het lastig hoe om te gaan met het geven van eten. 's nachts zitten ze nog ieder apart in een kooi tot hun nieuwe buitenhok klaar is, maar overdag staan beide kooien open en ben ik bang dat mijn Hollandse hangoor teveel van vooral de biks (hier is ze nogal gek op) van de Franse Hangoor gaat eten.... Nu laat ik de FH vooral biks eten wanneer ik het kooitje even dichtdoe, maar straks is toch de bedoeling dat ze continue samen zijn in een hok + grote ren. Iemand tips hiervoor?

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een franse hangoor bij een hollandse hangoor. Ik voer ze gewoon samen in 1 bak de brokken. Noortje, het hollandse hangoortje, stopt optijd met eten. Sep, de franse hangoor, die eet wat meer. Ze krijgen een portie aan de matige kant en eten daarbij onbeperkt hooi en krijgen ze groentes.

Beiden zijn in een prachtconditie en niet te dik!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon samen laten eten...Door geen gemengd voer te geven, vergroot je de kans dat het prima gaat met eten...

Even iets tussendoor:

Je hebt nu 2 voedsters die 's nachts apart zitten, maar overdag op elkaars terrein kunnen komen, elkaars hok ook ?

Overdag delen ze dus dezelfde ruimte...

Gaat dat goed ?

Geen idee hoe oud (of jong) ze zijn, maar houd er rekening mee dat bij voedsters door hun hormoonhuishouding en gebrek aan mannelijk overwicht, een abrupt einde van een vriendschap mogelijk is. 'Mogelijk' hè...het hoeft niet.

Wellicht weet je dat, maar zo niet...dan kan je je voorbereiden wanneer 't inderdaad zo ver komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties! Ik ga ze gewoon samen eten geven en kijken hoe dit gaat. Ze krijgen al een matige hoeveelheid biks en daarlang onbeperkt hooi en genoeg verse groenten.

@Zaza; ik heb ze nu nog binnen met de bedoeling in het voorjaar een plekje buiten voor ze te creeeren, zijn pas verhuisd. Heb 2 kooien van 120 bij 60 en vind ze te klein om ze er samen in te doen maar wil ze 's nachts ook liever niet vrij door de huiskamer laten lopen. Babs is nu bijna 4 jaar en Bella een half jaar. Hopelijk blijven ze elkaar lief vinden!

Groetjes Janny

aangepast door Janny
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier vier konijnen samen zitten, tussen de kleinste en grootste zit wel meer als een kilo verschil. Maar geef ze gewoon alle vier tegelijk uit apart bakjes eten. Blijf er vaak even bijzitten totdat ze klaar zijn (in de tussentijd geef ik vers hooi en vul de flessen bij). Want de ene wil nog wel eens wat sneller eten dan de andere, dus ben ik zo zeker dat ieder konijn z'n eigen portie opeet en niet van een andere nijn erbij :P. Neemt wel even 5/10 minuutjes in beslag... maar dat heb je soms als je meerdere konijnen van verschillende groottes bij elkaar hebt zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .