Ga naar inhoud

Help konijn gevonden!!


Marline

Aanbevolen berichten

Hallo,

In mijn straat is een konijntje gevonden en mensen hoorden viavia dat ik een konijn heb dus ze hebben hem/haar nu hier gebracht. Ik weet zelf eigenlijk niet veel van konijnen en de dierenbescherming is morgen pas bereikbaar dus ik weet niet goed wat te doen.

Het konijntje heeft allemaal plakpoep op zijn/haar kontje zitten. Ik weet niet of het echt diarree is (het stinkt wel). Het is een plak zeg maar. Ze zit nu op schoot op een handdoek en is wel redelijk levendig. Tenminste, ze kijkt een beetje rond. Ik ga haar zo wat water proberen te geven en kijken of ze een brokje en wat hooi wil eten.

Wat kan ik doen m.b.t. de plakpoep? Kan ik het op een een of andere manier wassen? En wat kan ik hem/haar het beste geven voor eten? Ik heb Science Selectie brokjes en voor de rest gewoon hooi, stro etc..

En kan ik het konijntje het beste binnen houden? Volgens mij is hij/zij ontsnapt, er schijnt nog een konijn rond te lopen maar niemand mist ze tot nu toe..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad wat Jasmijn zegt is erg belangrijk. Ik heb nu ook een konijn hier zitten die morgen naar de opvang gaat. Ik werk altijd van gezonde konijnen naar zieke/opgevangen konijnen. Dus ik geef mijn eigen konijnen eerst voer, hooi water, dan was ik goed mijn handen. Dan verzorg/voer ik het opvang konijn (ik weet natuurlijk niet wat ze mogelijk onder de leden kan hebben). Daarna ook weer goed je handen wassen.

Heb je het konijn nu binnen zitten? Zo ja dan zou je voorzichtig de plakpoep wat kunnen verwijderen door met lauwwarm water en keukenrol het was weg te krijgen. Of met de kont even in een badje met lauwwarm water zodat het makkelijker is los te weken. Keutelt het konijntje nu wel stevig, of nog steeds niet? Probeer in ieder geval dat het konijntje aan het eten te krijgen, hooi is natuurlijk belangrijk nu voor de darmwerking. Ik zou oppassen met groenten. Dus zolang het konijn keutelt, drinkt en eet, is het goed en dan kan morgen de dierenbescherming haar ophalen en naar een opvang brengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteren knaag en ko gebeld en de dierenambulance heeft hem/haar gister opgehaald. Het konijntje wordt eerst goed onderzocht, er zat een kleine ontsteking of iets bij de buik maar ze hebben mn naam en nummer en zouden me op de hoogte houden. Dan kan ik horen hoe het gaat en kijken of het misschien mogelijk is of hem/haar te koppelen aan mijn konijntje. Heb helaas geen plek voor een geheel tweede hok. Maar ik hoop dat alles goed is want het was echt een tam lieverdje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .