Ga naar inhoud

Hoe konijn weer op gezond gewicht krijgen


love_western

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

ik heb sinds 1.5 maand een konijn opgevangen. Vorige eigenaar zei dat ze rond de 6,7 maand was.

Thuis heb ik haar in mijn groep gezet. En dit ging erg goed. Beetje wat gemopper en gezeur. Maar daarna niks aan de hand. Elke week alle konijnen controleren. En naar 4de keer controleren, was ze wel opeens erg mager.

Gelijk apart in de schuur gezet. Want hier is toch iets warmer. Haar eten voorgeschotelt. En mevrouw wou niks eten. Alleen de appel en brood. Dus ik dacht dat iets met haar kiezen mis was. Dus naar de da. Hier bleek ze nergens last van te hebben. En andere ochtend had ze alles braaf opgegeten.

Intussen zijn we 2 week verder. En ze komt telkens weer wat aan. Maar hoe krijg ik haar het best en zo gezond mogelijk weer op haar gezonde gewicht?

Groetjes, Michelle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier zelf geen ervaring mee. Wat ik vaker lees is dat in het voertuig van ss voor jonge konijnen (ss junior) extra voedingsstoffen zitten waarvan magere konijntjes makkelijker aankomen. Dit zijn verder wel gewoon erg gezonde biksjes zodat je niet alle vet opbouwt.

Misschien kan iemand met meer ervaring je meer vertellen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je berichtje :)

Heb eigelijk geen flauw idee welk soort biks wij hebben. Volgens mij gewoon de 25 kilo zakken van de welkoop.

En ze zit op onbeperkt hooi (elk konijn hier trouwens)

En om haar nu naar buiten te plaatsen is zeker te koud? Is voor onszelf makkelijker, want zitten eigelijk midden in de verbouwing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze in een onverwarmde plek zit zou ze wel weer naar buiten kunnen. Zit ze nu verwarmd... wordt het toch wel wat moeilijker. Hier in het noorden hebben we al een paar keer vorst (aan de grond) gehad de afgelopen nachten.

Ik geef zelf ook SS junior erbij naast gewone SS adult, omdat mijn nijnen ook wat moeten aankomen. Verder heb ik ze ook op onbeperkt hooi, en veel groenten geef ik niet op dit moment omdat twee van de vier nijnen wat plakkerige poep hadden hierdoor. Weet nog niet of ze al wat zijn aangekomen (heb nog geen goede weegschaal :P), maar ze zien er allemaal wel gezonder uit. En hun keutels zijn ook weer mooi stevig en mooi van kleur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .