Ga naar inhoud

Mijn konijntje veranderd ineens wat is er?


Poeky

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal

ik ben sinds een jaar het trotse bazinnetje van Poeky.

Poeky is altijd kerngezond geweest leeft in huis en heeft een megagroot hok tot zijn beschikking.

Alleen de laatste dagen slaapt hij veel hij komt zijn hok niet meer uit en als je hem uit zn hok tilt rent ie meteen weer terug om vervolgens weer te slapen. Nu weet ik dat konijntjes overdag en snachts veel slapen maar hij slaapt onderhand heel de dag is dit normaal of moet ik me zorgen maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal sorry voor de late reactie.

Hij keutelt normaal en zijn eten laat ie soms wel staan (terwijl hij toch een grote fan van eten is)

ook krijgt hij genoeg aandacht want ik ben grotendeels van de week thuis en dan kan hij vrolijk door het huis huppelen.

Wel is de temperatuur van het huis veranderd ivm de winter kan het daar aan liggen dan?

want dan gaat de kachel gewoon weer omlaag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe precies hetzelfde met mijn konijn en merk ook dat hij rustiger wordt. De deur staat op een kier, waardoor hij zelf naar binnen en buiten kan. Desondanks is hij het meest van de tijd buiten. Die van mij slaapt dan wel niet de hele dag, maar een verschil is merkbaar. Ik wou dat ik je verder kon helpen, maar ik ben vrij nieuw in de konijnenzorg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik wel mis in de reacties na je antwoord is dat het heel belangrijk is dat je konijn altijd zijn eten opeet (je zei dat hij het wel eens laat staan?). Wat voor brokjes krijgt hij precies? Krijgt hij groenten? Is er altijd vers hooi?

Mijn binnenkonijn is juist wat drukker, hij graaft veel en zoekt naar een holletje voor de winter lijkt het wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi allemaal,

hij krijgt gemengd voer en er is telkens volop hooi voor hem.

Ik ga het vanaf vandaag eens proberen met een lagere temperatuur in huis ik kan het best begrijpen dat hij het misschien te warm heeft met zn wintervachtje.

Hij is niet zo sociaal ten opzichte van andere dieren (vrij dominant en territioriaal mannetje)

bedankt allemaal iig voor jullie hulp en ik houd jullie op de hoogte.

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ligt hij dan languit of ineengedoken, ineengedoken is niet goed en dan zou ik zo snel mogelijk naar de da gaan.

Konijnen zijn wel sociaal, maar hebben wel hun voorkeuren(net als wij) en moet je met min. 2 houden, de beste combi is een gecastreerde ram en een voedster. De beste manier is naar een konijnenopvang en daar kijken welk konijn het beste bij hem past;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook een dominant mannetje is dol op een vriendinnetje hoor. Misschien is het even zoeken maar je zult haar vast vinden!

Bij een opvang willen ze je absoluut helpen om een geschikt meisje voor hem te vinden.

Gewoon doen!!! Je hebt de ruimte heb ik gelezen .... wat houdt je dan nog tegen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gemengd voer is niet zo goed

Ze kunnen selectief gaan eten

Dus alleen wat hij lekker vindt

En de meesten konijnen krijgen teveel

Wat geef je hem

Je kan beter een biks geven van goede kwaliteit

hoi allemaal,

hij krijgt gemengd voer en er is telkens volop hooi voor hem.

Ik ga het vanaf vandaag eens proberen met een lagere temperatuur in huis ik kan het best begrijpen dat hij het misschien te warm heeft met zn wintervachtje.

Hij is niet zo sociaal ten opzichte van andere dieren (vrij dominant en territioriaal mannetje)

bedankt allemaal iig voor jullie hulp en ik houd jullie op de hoogte.

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn is ook de laatste tijd niet erg actief,

zijn keutels zijn ook wat plakkerig...

En de laatste tijd (week...) komt hij haast zijn nachthokje niet uit.

Ik dacht dat het mischien kwam omdat het te warm is voor hem in de huiskamer, we hebben namenlijk een houtkachel en dan kan de temperatuur soms (on op gemerkt) erg oplopen. En omdat het een teddy dwerg, met veel haren is, een dikke vacht

Daarom hebben we hem naar de voorkamer verhuist. Waar het een stuk koeler is.

Is het daarom dat hij zo van streek is????

Normaal was het best een actief konijn, kwam vaak z'n nachthokje uit, maar ook uit z'n 'grote'hok. En huppelde op het stuk vloerkleed wat wij voor hem hadden neer gelegd in de kamer....

IK hoop dat ik het probleem hiermee heb opgelost, en niet dat hij ziek is...

Ik hoor graag als iemand weet wat het is, wat ik fout doe.

Groetjes!

aangepast door Hunkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

hey hunkie

als zijn keutels plakkeriger zijn zou ik naar de dierenarts gaan, eet ie wel goed?

het is belangrijk dat je hem vooral veel hooi geeft als zn keutels plakkeriger zijn.

je bericht is al van enige tijd geleden gaat het wel bete nu?

mijn konijntje is nu stuk levendiger maar dat kwam door zn rui.....je moet hem echt nu iedere dag goed borstelen anders krijgen ze met het likken teveel haar binnen wat van binnen natuurlijk niet fijn is. mijn konijn werd hierdoor zieker en daardoor was hij niet levendig mee.

ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .