Ga naar inhoud

Het voer van Snuffie


HartjeSnuffie

Aanbevolen berichten

Hee,,

De laatste tijd vraag ik me af of Snuffie niet te dik is.

Ze is al afgevallen doordat ze een veel groter hok kreeg.

Maar ze lijkt nog steeds een beetje dik.

Krijgt ze teveel?

'S ochtends: 1 laagje biks, in een voerbakje van z'n 10 cm.

'S avonds: 1 laagje biks, 2 witlof blaadjes, en natuurlijk het hooi word aangevuld.

Groetjess,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen idee hoeveel gram het is, ik weet alleen dat het een hand(je)/een laagje is.

Ik geef gewoon saaie biks, geen gemengd voer of iets.

Van die ribben enzo zal ik straks even kijken als ik er naar toe ga.

Verder geef ik niet echt andere lekkernijen, soms neem ik iets gezonds mee, kruiden of wilgentakkenbal. En ik heb nog johannesbrood, een bakje waar eerst de kruiden in zaten. Die ik nu soms in de hooibal doe, of gewoon door het hooi.

Maar dat is nooit erg veel. En natuurlijk als dat op is, dan koop ik ook geen nieuwe. Dus het is niet constant.

Ik geef kenner voer van de welkoop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

O sorry, je moet de ruggengraat kunnen voelen, niet de ribben. Dus je kunt deze voelen? Dan is het goed. Dat johannesbrood zou ik niet vaak doen nee;) Volgens mij geef je gewoon goed voer, niet te veel. Zou je het voer eens willen wegen? Oja, hoeveel beweging krijgt Snuffie? 24/7? Hoe groot is haar hok? Waar vind je dat ze dik wordt? Als dit onder haar kin is, kan het een wam zijn. Dat is heel normaal. Ik heb geen idee wat Kenner voer is:$, maar veel BB'ers hier gebruiken SS of Hope Farms Supertrio. Dit is heel goede biks, eventueel kun je dit gaan geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En waarschijnlijk was ik iets te zacht aan het duwen, maar ik kon zeg maar dat stuk bij de kont voelen, en ook heel iets iets van ribben.

En ze heeft nu vanaf mei, een ren van 2,20 m lang en 1,03 m breed. En een dubbelhok van (binnenwerkse afmetingen) 1,07 lang x 0,51 breed.

Waar ze snachts in het hok moet blijven. en overdag in de ren kan.

Onder haar kin heeft ze een wam ja.

Maar haar buikje leek een beetje dik.

Ik weet niet hoeveel ze zelf beweegd, maar dan zit ze ook alleen.. Ik wil natuurlijk het allerliefste een konijntje erbij.

Maar hoe als je ouders niet meewerken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .