Ga naar inhoud

Dik oor


Jeannine

Aanbevolen berichten

2 weken terug zijn de broertjes Ollie en Elmer elkaar in de haren gevlogen en daarbij heeft Ollie een wondje aan zijn oor opgelopen. Tot nu toe had hij er geen last van maar sinds gisteren is een deel van het oor dik. Het is niet nat en er zit nog steeds netjes een korstje op.

De assistente zei vanmorgen dat ik het even aan moest zien. Zolang het niet nattig is, er geen pus uitkomt en het oor niet warm aanvoelt hoefde ik er me geen zorgen over te maken.

Daarnet had ik toch het idee dat dat oortje wat warmer is.

Morgen toch maar mee naar de dierenarts?

Zit ik eigenlijk niet op te wachten, na de castratie van de 3 heren gisteren, was eigenlijk al duur genoeg.

Maar ja, als het nodig is gaan we natuurlijk wel (dan maar een cadeautje minder op 5 december)

Wat zouden jullie doen?

Kan dit een abces zijn? Zo ja, wat is een abces eigenlijk precies? Is het een ontsteking?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik durf bijna met zekerheid te zeggen dat daar nu dus een abces zit.....Het zal dus waarschijnlijk door de DA open gemaakt moeten worden en gespoeld moeten worden en vervolgens AB....

De "pus" die erin zit zal de konstruktie van een soort dikke kaas zijn en zal er ook niet zomaar uitkomen.

Ik zou er toch zeker mee naar de DA gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarnet weer contact gehad met de DA over het oor.

Volgens de DA kan het ook gewoon een bloedoor zijn en dat heeft even tijd nodig.

Ik moet zijn gedrag goed in de gaten houden, als dat verandert moet ik bellen. Verder opletten of hij goed blijft eten.

Mocht het nou niet afnemen dan na het weekend even langskomen, of natuurlijk eerder als ik het niet vertrouw.

Ik heb goede ervaringen met onze DA ookal staat hij niet in de lijst van KK, dus ga ik er vanuit dat het ook nu goedkomt.

Verder gaat het prima met Ollie. Hij eet, drinkt, keutelt en plast goed. Hij is net zo vrolijk als altijd.

aangepast door Jeannine
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmiddag dus voor de nacontrole van de castratie geweest. Alles zag er prima uit.

Meteen ook even het oor van Ollie laten nakijken. Het was al minder dik dan vorige week. Volgens de DA was het inderdaad een soort bloeduitstorting en is het kraakbeen waarschijnlijk beschadigd. Het is een soort litteken in het kraakbeen. Het zal ook niet helemaal glad meer worden. Als het een abces was zou het een soort kussentje zijn en dat was het niet.

Mooi dat het tijdens deze nacontrole meegenomen kon worden, kostte het mooi geen consult ... kunnen we toch weer heel wat wilgenballetjes voor kopen

Mijn oudste zoon was natuurlijk weer mee, die wil later dierenarts worden en vindt het daar dus reuze interessant. Kreeg spontaan de aanbieding om een keer een ochtend mee te kijken bij het spreekuur en bij wat evt na die tijd nog gaat gebeuren, spoedgevalletje of zo ... Kind helemaal gelukkig!!

aangepast door Jeannine
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .