Ga naar inhoud

3 mannen onder het mes


Jeannine

Aanbevolen berichten

Bah wat is het hier stil. Bij ieder telefoontje spring in op. Ik zal blij zijn als het 14.30 uur is.

Vandaag is het dan eindelijk zover, Ollie en Elmer en Pluis gaan/ zijn onder het mes voor castratie.

Zal blij zijn als ze vanmiddag weer opgehaald kunnen worden.

2 van hen zitten buiten. Die kunnen toch gelijk vanmiddag wel weer naar buiten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot nu toe niets gehoord, dus het zal wel goed gegaan zijn, mag bijna bellen of ze weer opgehaald kunnen worden.

Zal even met de dierenarts overleggen wat te doen met Ollie en Elmer, de 2 buitenkonijnen.

In de warme huiskamer lijkt me ook niet zo'n goed idee eigenlijk. Misschien in de schuur.... maar hun hok haal je niet zomaar even naar binnen. Dan maar in 2 panelen rennen met een schuilhok erin, dat zou kunnen. Nou ja eerst maar eens afwachten, misschien zegt de dierenarts wel dat ze gewoon weer naar buiten kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net gebeld, 't gaat goed en ze hebben alweer gegeten.

Om 16.00 uur haal ik ze op. De assistente ging nog even met de dierenarts bespreken wat het beste voor ze is, echt binnen / in de schuur / in hun hok. De ene heeft een hok hoog boven de grond en aan alle kanten dicht. Maar de andere woont (voorlopig) in een ren met een schuilhok erin. Straks hoor ik het wel.

Ben blij te horen dat alles goed is. Was toch de hele dag wel een beetje gespannen.

" 't zijn maar konijnen hoor" kreeg ik al te horen:bad: . Ja, maar het zijn toevallig wel MIJN konijnen!

Maar goed, alleen echte konijnen liefhebbers zullen dat begrijpen, dat weet ik inmiddels wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

" 't zijn maar konijnen hoor" kreeg ik al te horen:bad: . Ja, maar het zijn toevallig wel MIJN konijnen!

Maar goed, alleen echte konijnen liefhebbers zullen dat begrijpen, dat weet ik inmiddels wel

Geloof me hoe vaak ik dat al te horen heb gekregen.......en ik reageer er steeds feller op :mdr:.

Mooi dat je de heertjes weer lekker kunt ophalen en dat alles goed is gegaan. En je spanning is echt wel te begrijpen hoor :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag ook 3 mannetjes konijnen laten castreren. Ik houdt ze wel een nachtje binnen en doe ze morgen, als alles goed gaat weer naar buiten. Dit is mij ook geadviseerd door de dierenarts. Ze kunnen zich inderdaad wat moeilijker warm houden. Ik heb ze om 9.00 uur weggebracht en mocht ze om 11.30 alweer halen. Ze waren alweer goed wakker. Ik was enigzins verbaasd, zo snel. Ik was bij deze dierenarts nog nooit geweest maar het kostte de helft van wat ik normaal betaal. Het ziet er heel mooi uit. Het lijkt wel of er geen hechtingen in zitten en er zit een soort zalf overheen gesmeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

" 't zijn maar konijnen hoor" kreeg ik al te horen:bad: .

Zoiets zeiden ze tegen mij ook toen Kodi zo ziekjes was. Ik heb niets gezegd tegen de desbetreffende collega. Maar toen hij naar huis wilde om zijn zieke kindje te verzorgen; heb ik alleen maar gezegd : 'Het zijn maar kinderen hoor''.

Vind dat altijd zo'n onnozele opmerking..... maar goed......ik hoop dat het goed gaat met de ex-heren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op aanraden van de dierenarts houden we ze inderdaad een paar dagen binnen. Was wel even improviseren, want ik wil ze niet op de houten vloer hebben, maar ze moeten toch warm zitten. De huiskamer en de badkamer zijn altijd lekker warm. Dus Ollie loopt los in de badkamer. Hij heeft thuis nog geen biks gegeten, maar viel wel aan op een blaadje witlof. Volgens mij heeft hij nog niet gedronken, maar hij heeft wel een flinke plas gedaan, nog niet gekeuteld.

Elmer zit nu in een bench in de huiskamer. Ook hij viel aan op de witlof maar eet nog niet van de biks en drinkt ook nog niet. Hij heeft nog niet gekeuteld of geplast.

Pluis zit lekker in zijn eigen hok in de kamer, hij keutelt volop maar heeft nog niet geplast. De witlof ging er goed in en hij heeft ook al 10 gr biks gegeten.

Moet ik me zorgen maken over het nog niet drinken en nog niet keutelen?

Ze zijn wel alle 3 lekker levendig. Als we bij ze komen huppelen ze naar ons toe en gaan rechtop staan.

Misschien vanavond maar met een spuitje wat water in de bekjes spuiten? Of krijgen ze met het eten van witlof voldoende vocht binnen?

Vannacht de verwarming aan laten?

Over 10 dagen worden we terug verwacht, voor (wond)controle

O ja ik ontdekte net dat Ollie een dik oor heeft, op de plek waar een wondje zit van de vechtpartij met zijn broer 2 weken terug.

Morgen mee naar de dierenarts? Of even bellen? Weet niet of ze het gezien hebben. De assistente zei wel dat ze elkaar goed te pakken hebben gehad, dus waarschijnlijk wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:party:Iedereen doet alles weer!

Er ligt een berg keutels, goh wat kun je blij zijn met keutels.

Elmer vind ik nog wat sloom. Zal hem zo eens even in de ren zetten, kijken wat hij dan doet.

En dat oor van Ollie zit me ook niet lekker. Toch de dierenarts maar even bellen straks.

Pluis is gewoon Pluis, zoals altijd. Ligt languit in zijn hok, op zijn buik poten recht achteruit, lekker ontspannen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .