Ga naar inhoud

Paardenhooi?


LoveRalph

Aanbevolen berichten

Jahoor, dit hooi kun je ook aan je konijnen voeren. De droogtijd voor hooi is in principe altijd hetzelfde als het als diervoeder wordt gebruikt, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier sinds het weekend paardenhooi.....en ze eten het NIET! Ik dacht ook eens goedkoper uit te zijn en naar de boer hier in het dorp maar nee hoor die van mij willen de bunnyhooi van 16 euro voor 3 kg!!! Tja mijn man zei al, ga maar weer terug naar het andere hooi want als ze stoppen met keutelen zijn we duurder uit!! Dus hier weer terug naar het oude vertrouwde hooi haha

101876_bunny_frischgrasheu__1.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier sinds het weekend paardenhooi.....en ze eten het NIET! Ik dacht ook eens goedkoper uit te zijn en naar de boer hier in het dorp maar nee hoor die van mij willen de bunnyhooi van 16 euro voor 3 kg!!! Tja mijn man zei al, ga maar weer terug naar het andere hooi want als ze stoppen met keutelen zijn we duurder uit!! Dus hier weer terug naar het oude vertrouwde hooi haha

101876_bunny_frischgrasheu__1.jpg

Op de duitse zooplus site is het 13,90 en je krijgt 10% klant korting. Als je 50 euro of meer besteld, heb je geen verzendkosten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks Nicky, wist niet dat er meerdere zoopluswinkels waren, dacht dat het gewoon 1 winkel was! Zie dat de prijzen inderdaad verschillen!

Ik ga nu zelf halen en misschien dat ik daar eens ga proberen!

Yw. Bij zooplus.de zit je op 12,51 euro per 3 kilo. Maar voor 2 euro per 500 gram heb je kruidenhooi, wat dus 12 euro per 3 kilo is. Mijn konijnen willen alleen nog kruiden hooi.. Maar ze weigeren steeds meer hooi.. Misschien toch maar een grasmat in de ren leggen? Geen idee! Maar wanhopig word ik er wel van!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je zeker geven! Kan zijn dat ze er even aan moeten wennen maar als ze t lekker vinden is het zeker de moeite waard betreft kostenbesparing. Ik heb het nu ook voor de nijnen en die eten er gretig van!:D

Zeker nagaan of het bespoten is. Kan nl zijn dat het aan lang grenst dat wel bespoten word voor wat dan ook en dan kan het ook op het hooi zitten.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt mij toch niet dat het bespoten is, dan mogen paarden het ook niet...

Ben ook van plan om ''paarden''hooi te kopen... scheelt zo'n 15(!) euro.

Mijn konijnen zijn niet echt kieskeurig... hangt er denk ik ook vanaf hoe je ze 'opvoed'.... Als je ze een tijd kruidenhooi hebt gegeven kan je gok ik niet meer terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt mij toch niet dat het bespoten is, dan mogen paarden het ook niet...

Ben ook van plan om ''paarden''hooi te kopen... scheelt zo'n 15(!) euro.

Mijn konijnen zijn niet echt kieskeurig... hangt er denk ik ook vanaf hoe je ze 'opvoed'.... Als je ze een tijd kruidenhooi hebt gegeven kan je gok ik niet meer terug.

Je kijkt er vanop hoeveel boeren er bespoten hooi verkopen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij zijn, na enkele tegenvallende pakken van de AVEVE, overgestapt op alpenweidehooi, ook op aanraden van de dierenarts, van bij een locale dierenwinkel.

En gek dat hij er op is. Ik vrees nu alleen dat ik inderdaad niet meer met het droge, vale, boerenbondhooi moet afkomen ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon op een manége en mag gratis hooi nemen die normaal aan paarden wordt gegeven.

Juist zorgen dat je zo'n 2 dagen op voorhand je hooi haalt, als ze al in balen verpakt zijn, is het meestal wat vochtig. Ik steek ze in een grote zak in de kast onder de boiler. Het is daar lekker warm, waardoor het vlug droogt. Hier eten ze namelijk geen hooi die nog een beetje wakkig is.

Groetjes Kimberly; Yoshi en Kira

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .