Ga naar inhoud

Merlijn niet helemaal oke, door enting???


spirit1404

Aanbevolen berichten

Ik heb toch het idee dat Merlijn niet helemaal oke is.

Nu bedacht ik mij net dat hij de 27e is ingeent! Voor de myx en de VHD

Kan hij daar niet lekker van zijn? Hij heeft een hoest, traanoogje, en hij slaapt zoveel, hij kwijlt een beetje en hijgt ook een beetje, net of hij geen conditie heeft. Oorontsteking, nattig neusje Nu was dat gisteren het hijgen dan, en het nattige neusje (geen snot hoor) maar het was ook best warm... .

Nu kan dat ook aan het ras van de FH liggen, daar heb ik geen ervaring mee. Hij eet niet maar vreet, dus dat is gelukkig oke....

Maar zou hij dus niet lekker zijn van de enting. Ben gisteren wel bij de dierenarts geweest en vandaag. Maar ja ik kreeg net deze ingeving....dus vandaar....Hij zit nog binnen.....en ik wacht toch even totdat ik het gevoel heb dat het iets beter gaat met hem....moeilijk hoor. Ik heb hem net Dus als je nijn wat heeft, herken je het. Maar hij is nog vreemd voor mij en ook nog een FH waar ik geen ervaring mee heb.:he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, geen idee of het door de enting komt, heb geen ervaring met een dip na de enting, al heb ik daar wel eens wat over gehoord.

Als ik al jouw informatie nu goed gelezen heb, kom ik tot deze samenvatting:

di 25-10 in opvang gekomen, gelijk gecastreerd?

do 27-10 ingeënt

vr 28-10 met jou meegegaan voor een koppeling

di 1-11 naar DA geweest

wo 2-11 last van oorsmeer/oorontsteking, kwijlen, hoestje, traanoogje...

Klopt het zo?

Lijkt mij dat zijn algehele weerstand wat laag is (stress, genezing van castratie en inenting) en dat hij nu iets (verkoudheid hoop ik dan maar) te pakken heeft.

Hoe gaat het met de wond van de castratie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle dieren (en mensen) kunnen na een enting de lichte verschijnselen van de ziekte waarvoor ze ingeent worden, krijgen. Dit komt doordat er een verzwakte ziekteverwekker ingeent wordt. Daarom wordt er ook altijd geadviseerd om niet te enten bij een verlaagde weerstand (ziekte, stress etc). De kans is dan aanwezig dat het lijf niet goed genoeg tegen die verzwakte ziekteverwekkers kan vechten, waardoor er de kans dat je alsnog (ernstig) ziek wordt. Er zijn gevallen bekend die een dodelijke afloop hadden, maar deze waren dan vaak voor de enting al behoorlijk ziek.

Ik zou morgen je da even bellen met de vraag of het niet door de enting komt.

Als je konijn hier nu aldoor na de enting last van krijgt (dus de volgende keren ook), dan bestaat er ook nog een mogelijkheid dat je konijn een allergie heeft voor 1 van de bestanddelen van de enting. Je kunt dan misschien beter overwegen om geen entingen meer te geven..

Zowiezo een leer voor de volgende keer: niet meer alles achter elkaar plannen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja van dat hijgen. Dat dacht ik al. Had de verwarming zo gezet dat deze niet aansloeg. Het is een buitenkonijn met een behoorlijke dikke vacht en het was eergisteren behoorlijk warm buiten ook. Ik meet de koorts altijd op als ik ze ervan verdenk, dat was niet het geval....warmte denk ik dus van wel.

Verder kan ik er niet zoveel aan doen Merlijn is lekker binnen heeft de afgelopen dagen ook de nodig rust gekregen. Soms loopt een situatie zo, die heb je dan niet in de hand. Als een konijn naar de opvang word gebracht, is het normaal dat ze geent worden, ik geloof ook dat dat verplicht is! En castratie. Dus ik heb daar niet de hand in gehad wat dat plannen aangaande.....

Verder gaat het met zijn castratie wond goed! Dus zal vandaag even vragen of het idd door enting komt, en wat Polomeisje ook zegt. Ik vind het ook veel hoor voor zo'n konijn. Maar ik doe mijn best om het hem zo comfortable mogelijk te maken, en lekker veel aandacht te geven. Maar het mooiste is dat hij weer lekker naar buiten kan naar zijn vriendinnetje!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja van dat hijgen. Dat dacht ik al. Had de verwarming zo gezet dat deze niet aansloeg. Het is een buitenkonijn met een behoorlijke dikke vacht en het was eergisteren behoorlijk warm buiten ook. Ik meet de koorts altijd op als ik ze ervan verdenk, dat was niet het geval....warmte denk ik dus van wel.

Verder kan ik er niet zoveel aan doen Merlijn is lekker binnen heeft de afgelopen dagen ook de nodig rust gekregen. Soms loopt een situatie zo, die heb je dan niet in de hand. Als een konijn naar de opvang word gebracht, is het normaal dat ze geent worden, ik geloof ook dat dat verplicht is! En castratie. Dus ik heb daar niet de hand in gehad wat dat plannen aangaande.....

Verder gaat het met zijn castratie wond goed! Dus zal vandaag even vragen of het idd door enting komt, en wat Polomeisje ook zegt. Ik vind het ook veel hoor voor zo'n konijn. Maar ik doe mijn best om het hem zo comfortable mogelijk te maken, en lekker veel aandacht te geven. Maar het mooiste is dat hij weer lekker naar buiten kan naar zijn vriendinnetje!!

Mijn konijnen knapten juist op van zo min mogelijk aandacht en zo veel mogelijk met rust gelaten te worden, in hun eigen vertrouwde omgeving met elkaar (dus hun buiten hok).

Heeft je konijn geen verdikkingen of dat hij niet door zijn neusje kan ademen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hij heeft geen verdikkingen. Ik moet ook even wennen aan een FH hoor. Ze zijn heel anders als mijn andere konijnen. Merlijn is log, zwaar ( niet te zwaar) en onbenullig hahaha, en traag en lui. Hij is nu naar buiten. Hij was vanmorgen ongedurig en ik voelde gewoon dat hij lekker naar buiten moest. En ja hoor, ze hebben elkaar weer ontmoet, was echt lief om te zien!! Dat zit goed tussen de twee. En hij heeft binkies gemaakt, nou dat moet goed zijn toch? Ik heb ook zoiets, loslaten en gaan met die banaan..... Volgens de Da komt het door de bouw van zijn kop, dat het wat tranerig is. Hij is wat gedrongen, je kan het vergelijken met perzen. Het is goed om te zien, dat hij het buiten lekker naar zijn zin heeft, hij heeft 37 vierkante meter tot zijn beschikking samen met zijn vriendinnetje! Welk konijn wil dat dan niet ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor Heleen, laat het maar iets meer los. Fijn dat de castratiewond zo goed geneest, dat is al heel fijn! Ik denk dat Merlijn het buiten met Sproetje stukken leuker vindt dan binnen. Het is ook een groot konijn hè, die toch wel zijn ruimte nodig heeft. Binkies zijn altijd goed, lijkt mij! Kijk het maar even aan hoe het gaat. Zolang meneer lekker blijft eten, keutelen en plassen en het leuk heeft met Sproetje, zou ik mij niet zoveel zorgen maken. Geniet van je onbenullige lieverd :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep you know me! Ja Merlijn werd vanmorgen ineens opstandig :he: Toen dacht ik heee, hij is het er niet meer mee eens! Heb zijn medicatie gegeven, en hup naar buiten, heerlijk hij geniet!! Het is wel een heel ander soort konijn als wat we gewend zijn hoor! Zo relaxed....als die van mij zich zo zouden gedragen dan zouden alle alarmbellen gaan, hahaha:yes:. SJonge wat een luiaard, hihihi.

Maar goed ze zijn wel gek met elkaar, ze liggen niet de hele tijd bijelkaar hoor, maar de liefde is nog pril en moet nog groeien he?:love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .