Ga naar inhoud

Kaal wond pootje


nicole1986

Aanbevolen berichten

Bij het verschonen van het hok vanmorgen zag ik dat mijn hangoor konijn een flink wond pootje had, het was mij niet eerder opgevallen omdat het niet te zien is als hij zit. De plek van het wondje is ook kaal. Meteen naar de dierenarts, die dacht eerst aan parasieten, deze waren echter niet te zien onder de microscoop. De dierenarts weet niet goed wat het is en heeft antibiotica geven (via een spuit) en de wond schoon gemaakt. Nu moet ik deze 2 keer daags schoon maken met betadine. Vrijdag weer terug naar de huisarts. Ik maak mij toch zorgen en vind het super zielig! Ik zie dat hij zich ook vaak krabt (mijn andere konijn ook!) Weet iemand waar ik aan kan denken en wat ik misschien uit voorzorg kan doen? Hij houd er absoluut niet van om opgepakt te worden, als ik nu aankom rent hij al weg. Ik ben bang dat hij schuw wordt doordat ik hem nu 2 keer per dag moet oppakken om het wondje te verzorgen. Heeft iemand hier ook tips voor? Alvast heeel erg bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de snelle reacties! Nee daar lijkt het niet op. Zal morgen een foto maken. Ik moet vrijdag weer terug naar de DA. Weten jullie ook of het konijn schuw kan worden door de wondverzorging? (hij vindt het vreselijk om opgepakt te worden als ik nu al aankom rent hij weg terwijl hij normaal naar mij toekomt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .