Ga naar inhoud

enten


ikje

Aanbevolen berichten

Hallo,

Aangezien ik nogsteeds veel aan het inlezen ben om mogelijk over een tijdje een koppel konijnen te nemen, heb ik ook veel over enten gelezen (voor VHS en Myxomatose dus). De konijnen zouden binnen komen te staan, maar komen wel met het reizen naar mijn ouders buiten, daarom zou ik ze wel willen enten. De kosten vond ik erg meevallen (€50 voor beide konijnen voor een heel jaar, in voor- en najaar dus een enting).

Nu las ik alleen al meerdere topics van mensen die hadden geënt waarbij hun dieren toch ziek werden, omdat de enting maar een paar weken/maanden zou werken in plaats van een half jaar. Wat ik me dan afvraag: heeft een enting dan wel veel nut als ze eigenlijk het merendeel van de tijd dan alsnog onbeschermd zijn? Hebben de konijnen die al wel eens zijn geënt een voorsprong op konijnen die nog nooit zijn geënt (omdat ze de ziekte sneller herkennen)?

Ik ben erg benieuwd wat jullie hierover denken.

Groetjes,

Alyn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus de enting van myx zou de kans dus kleiner maken (omdat ze dus een maand/paar maanden helemaal beschermd zijn), voor VHS zouden ze wel echt 100% veilig zijn dan, of zijn daar ook verhalen over bekend waarbij konijnen het alsnog kregen? Zelf heb ik dat nog niet gelezen namelijk, wel over dat konijnen myx kregen terwijl ze wel geent waren.

Bedankt iig voor de reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet mijn konijnen ook nog steeds laten enten, dat ga ik van de week samen met mijn ouders doen. (denk ik)

Ik lees soms dat de enting tegen myx heel misschien maar half werkt, en dat ze tegen VHS het hele jaar beschermd zijn.

Daarom heb ik liever een hele enting voor VHS en als myx maar half werkt...

Toch zou ik een myx enting laten doen, dus dat doe ik ook, maar over VHS enting ben ik meer gerust.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .