Ga naar inhoud

Zojuist bij eigen DA geweest met Zwartje


michaela23

Aanbevolen berichten

Zo, ben net terug van mijn eigen DA. Ze heeft Zwartje een half uur lang onderzocht. Ze heeft urine afgenomen en laten controleren, maar de waardes waren niet erg vreemd of afwijkend, dus of het een blaasontsteking is, dat is dus niet zeker. Wel zat er bloed in de urine. Tijdens het opvangen zag je geen bloed, maar het zat er dus wel. EN ook vond Zwartje het niet fijn toen de DA aan haar blaas voelde. De DA vond het ook erg vreemd dat Zwartje gisteren geen pijnstilling heeft gekregen. Ik vond dat achteraf ook raar, maar omdat ik gisteren zo bezorgd was, heb ik daar helemaal niet aan gedacht. Maar goed, de urine was verder mooi helder, en de overige waardes waren goed in orde. Dat slechte huppen kan dus idd met pijn te maken hebben, en het weinige eten dat ze op dit moment doet, ook. Want de DA heeft haar snijtanden en kiezen nagekeken, en dat was mooi in orde. Ze heeft het mij ook laten zien. De darmen maakten geluid, dus ze had geen gasvorming, wel idd weinig keutels. Maar dat komt dus door het weinige eten. De DA heeft Zwartje meteen pijnstilling en ontstekingsremmend medicatie gegeven, en een medicatie om eetlust op te wekken. Ik heb ook pijnstilling meegekregen, en een zakje dwangvoer, voor de zekerheid, want ze is ook weer afgevallen ten opzichte van gisteren. Gisteren woog ze 1,25 kg, nu 1,2 kg. De AB moet ik gewoon afmaken.

Mocht ik donderdag of vrijdag geen verbetering zien, moet ik terug komen, want dan gaan ze een foto maken van de buik.

Ik ben erg blij dat ik naar mijn eigen DA ben gegaan, en ik zal aan een van de modjes doorgeven dat die andere DA die hier in de lijst staat als KK, niet zo KK is.

Ik ben nu ook weer wat gerust, en ik hoop dat Zwartje heel gauw beter wordt.

Pfff, wat een verhaal zeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eet zwartje wel voldoende? Anders kan je met een voederspuitje nog wat extra voeding geven, het is wel heel belangrijk dat de darmen op gang blijven.

Hoop dat Zwartje snel weer beter is.

Nee, ze eet niet voldoende, maar ik dwangvoer haar een beetje, heb gisteren een zakje dwangvoer meegekregen. Dus dat doe ik al. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel.

Volgens mij slaat de AB aan. Haar kontje en geslachtsdeel zijn droog, alleen haar staartje was nog een beetje nat. Heb wel haar kleine rode plekje nog even ingesmeerd met Sudocrem, voor de zekerheid. Gisteravond ging het geven van medicatie ook beter en het dwangvoeren ook. En toen ik naar bed ging, zat ze lekker van het wortelloof te smullen. Ze produceert ook weer harde keutels, alleen zijn die nog erg klein. Maar goed, volgens zit er verbetering in. En er zit genoeg pit in haar, want het oppakken en medicatie geven vindt ze vreselijk. En als ik klaar ben, stampt ze meestal huppend weg. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het eten gaat sinds vandaag ook veel beter. Ze smult lekker van de groenten, en eet ook wel hooi, maar niet zoveel hooi, en biks eet ze volgens mij nog niet. Ik heb haar iig nog geen biks zien eten.

En haar kontje en gesslachtsdeel zijn ook weer mooi droog, en haar staartje ook. Dus een teken dat de AB goed aanslaat. Ben erg blij.

Ook als ik haar moet opnemen om haar medicijnen te geven, spartelt ze goed tegen. Mijn mooie kleine meid. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .