Ga naar inhoud

Epilepsie


Pipootje

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

Een paar minuten geleden heeft mijn konijntje een "aanval" gekregen.

Ze begon heel hard te trillen en ze maakte hele kleine, plotse sprongetjes.

Na een minuut of 2 was ze helemaal stil. Haar hartje klopte heel traag, haar buik maakte rare geluidjes en ze bleef muisstil met haar buik op de grond liggen. Ik heb haar mee naar binnen genomen en een minuut of 2 later huppelde ze terug vrolijk rond. Ik heb haar terug in haar hok gezet en nu is ze rustig hooi aan het eten.

Ze was deze ochtend helemaal normaal, maar had wel een beetje gas waardoor ik haar (nog) geen biks heb gegeven vandaag. Ze heeft ook kleinere keutels en een beetje diarree.

Een paar maanden geleden heeft ze ook al eens zo'n aanval gehad, maar toen was er ook speeksel bij.

Ik begin te denken dat ze epilepsie heeft :(

Vorige woensdag heeft ze haar inentingen gehad. Zou dit ermee te maken hebben?

We gaan in de loop van de week naar de DA om haar eventueel verder te onderzoeken.

Heeft iemand "ervaring" met epilepsie bij konijnen en heeft iemand misschien tips wat ik kan doen als het nog een gebeurd? Ik heb echt schrik dat het gaat gebeuren als ik er niet ben en dat er dan iets ergs gaat gebeuren :(

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Pipo en ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

He bha wat vervelend. Persoonlijk had ik direct de dierenarts gebeld en niet gewacht tot ergens deze week. Zeker als je ziet dat er gas in haar buikje zit en een beetje diarree. Afwachten bij buikklachten kan gevaarlijk zijn bij konijnen.

Het diagnostiseren, de oorzaak achterhalen en behandelen is echt iets voor de dierenarts. Gelukkig eet Pipo hooi, altijd een goed teken.

Ik duim voor goed nieuws

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was ook eerst van plan een DA te bellen, maar spijtig genoeg waren er geen van wacht in de buurt... Ze heeft wel vaker last van gas en dat is meestal na een dag wel over, maar zou het beter zijn om vroeger naar de dierenarts te gaan? Toen ik vorige keer (toen ik ook dacht dat ze epilepsie had)ging, zei die dat daar weinig aan te doen is... Zou het erg zijn als ik later naar de DA ga, want ik heb het gevoel dat dat onderzoek niet zo belangrijk is... Ik ben er vrijwel zeker van dat ze epilepsie heeft :(

bedankt voor de reactie!

Pipo en ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe bedoel je met het hart? Ik denk niet dat ze pijn heeft. toen ik deze ochtend eten ging geven, begon ze zo een beetje zot rond te springen, wat ze altijd doet. Vlak ervoor en vlak erna was ze ook aan het huppelen en op dingen aan het springen enzo... Dus ik denk niet dat ze pijn heeft/had.

Een tijdje geleden zat ze wel weer heel stil te staren, ik hoop dat ze niet weer een aanval heeft gehad.

@ Nicky_the : wat denk je dat het is, als het geen epilepsie is?

alvast bedankt voor jullie reacties!

Pipo en ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zei dat ze darmproblemen had. Hier kunnen konijnen weldegelijk heel veel pijn van hebben.

Ik ben zelf geen arts, dus kan niet zeggen wat het hart wel of niet had kunnen mankeren, maar hart problemen geven ook veel pijn en kunnen ook voor bewusteloosheid zorgen. Je gaf ook aan dat het hartje heel langzaam klopte.

Ze kan ook flauwgevallen zijn door de pijn.

Ik heb een hond gehad die vocht om het hart had en flauwviel tijdens het traplopen. Zij kreeg ook stuiptrekkingen en maakte rare geluidjes, waarna ze even helemaal weg was. Wij dachten toen dat ze overleden was, maar ineens kwam ze weer. Een week later is ze alsnog overleden, ondanks de medicatie en na een controle bij de dierenarts die zei dat ze er weer 100% bovenop zou komen. Maar ja.. zij was al 16 jaar en dat is oud voor een grote hond..

Ik zou zeker wel naar de dierenarts gaan, maar ik had er direct al gezeten. Ik vind het namelijk niet iets voor epilepsie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reactie. Wat spijtig voor je hond! Ik hoop dat Pipo niet hetzelfde aan de hand heeft.

Vandaag is ze weer helemaal beter: haar buik is niet meer opgezwollen en haar uitwerpselen zijn weer aan de normale kant.

Van gedrag is ze ook heel normaal. Ik hoop dus dat ze niets aan haar hartje heeft en dat alles binnenkort weer in orde is.

Ik heb ergens gelezen dat epilepsie door zuurstoftekort bij de geboorte komt en Pipo is de kleinste van het nest, dus misschien is er wel een verband...

Naar de dierenarts gaan met Pipo is een hele onderneming: ze doet er alles aan om niet op de onderzoekstafel te blijven zitten en ze klampt zich met haar nagels vast aan mij. Maar ik ga in het weekend toch gaan, ik wil echt zeker zijn dat ze niet ernstig ziek is!

Bedankt voor de informatie!

Groetjes Pipo en ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .