Ga naar inhoud

gas...en DA problemen


danilina

Aanbevolen berichten

gisteravond was mijn voedster ineens heel rustig, ze at niet e.d dus vanmorgen maar meteen de KKDA gebeld en gebracht, tja liever ging ik haar zelf dwangvoedereren en mededicatie en water toedienen. maar ik mocht van mamsie niet spijbelen van school..dus dacht ik dat over te laten aan de da , dus ik had die middag nog een aantal keren naar de da gebelt hoe het met haar ging, ze was maar 34,4 graden en ze was erg uitgeroogd en heeft gas. eerst snapte ik niet dat zij gas kan hebben, ik ben al een tijdje geminderd met groente enzo omdat we nu Shane erbij hebben en hij geen groente gewend is. op het bezoekes uurtje ben ik bij haar langs geweest, maar ze was echt heel dun, terwijl ze anders eerder ietsjes aan de stevige kant is. er lag een lijsje bij haar waar ze haar tempraturen netjes noteerde , ook noteerde ze hoevaak ze medicijnen en dwangvoeding heeft gehad, en ondangs ik haar om 7 uur vanmorgen had gebracht en ik langs kwam om 7 uur vanavond en ze had nog helemaal geen infuus,en nog maar 1 keer medicijnen en 1 keer dwangvoeding gehad! dus toen hebben we er toch wel weer even achteraan gebeld dat ze onmiddelijk infuus moet, dus voor de duidelijkheid hebben we nog even wat op internet opgezocht over gas, en kwamen dus op bunnybin geloof ik, en daar stond nog heel nadrukkelijk dat ze ieder kwartier medidijnen moet en haar buikje gemasseerd moet worden, wat ze dus niet deden! en er stond duidelijk dat het zelfs als het in hele erge maten is en je er laat bij bent , er nog geeneens gevolgen aan hoeven te zitten.tijdens het telofoontje zei de DA dat ze geen infuus heeft omdat konijnen met gas toch nooit overleven!!! en dat maakte me echt kwaat, ik ken genoeg mensen met nijntjes die gas hebben gehad en die leven nog gewoon, en hun bepalen dat MIJN meisje dan maar gewoon dood moet gaan!?! we gaan die DA nog even flink aan het werk zetten , doen ze er niks aan? dan komt Linatje (als ze dan nog leeft:( ) morgen gewoon naar huis. pff die da is gewoon aan het spelen met het leven van mijn kleine meisje, nou ik snap niet dat dat zich konijnkundig mag noemen! ja ze hebben misschien daar wel KKDA's in dienst ofzo maar ik ga er dan ook vanuit dat als ik daar met mijn konijn naar binnen loop, dat ik dan ook advies krijg van een kkda en niet een ..tja...zo dat moest ik even kwijt. ik mis mijn kleine Linatje zooo, en zeker omdat ik niet weet of ze in goede handen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ontzettend vervelend! Denk je het beste te doen voor je kleine meid en dan wordt ze slecht behandeld. Als je er geen vertrouwen in hebt zou ik haar ophalen en eventueel bij een andere DA advies vragen en haar proberen zelf te verzorgen. Dan heb je het zelf in de hand en kan je haar goed in de gaten houden.

Heel veel sterkte met je zieke vriendinnetje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar welke da ga je? Ik ken in de buurt van Apeldoorn enz. nl. helemaal geen konijnkundige dierenartsen. Ik ga zelf altijd naar Ermelo met mijn konijn. Sterkte!!

kliniek voor gezelschaps dieren in Dieren

vanmorgen meteen gebeld, ze zeiden dat ze nog leefde !!!!!!!!!!!! en dat haar tempratuur 36 graden was , ze had zelfs al gegeten.

dus nu licht ze lekker tegen mij aan met een kruik aan haar andere kant, maar wat een opluchting dat ik haar nu zelf kan verzorgen,net heeft ze weer medicijntjes gehad,en ik heb haar nog water in het bekje gespoten met zo'n spuitje, dat ging prima, ze eet ook al af en toe hooi, alleen nog geen SS terwijl ze daar anders een moort voor doet. en net weer getemprapuurt en gewogen, ze is alweer 1,3 kilo! en ze was 36,6 graden! tja ik ben nu wel de hele dag met haar bezig ,maar ik doe het graag. nu is ze nog wel heel rustig, maar ze gaat al een beetje samen met Shane op onderzoek door het huis.maarja als ze dit overleeft moet ze welnog tot het voorjaar binnen zitten, ik ben bang dat ze het buiten dan zo gaat missen..oja en ik was vanmorgen voor we haar bij de da ophaalde nog bij een soort konijnenopvang langs geweest met 36 nijnen. die ei dat we beter nog maar even kunnen wachten met het kopen van een groter schuilhok, omdat ze toch nog kan overlijden.. wat denken jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo te horen gaat ze het wel redden. Als de medicijnen werken, kan dat ook prima.

Wat een ontzettend rare manier van denken van die DA. Er zijn heel veel gradaties van gas, als je er snel bij bent is het prima te behandelen, maar soms gaat het heel erg snel.

Ze heeft nu 1 dag binnen gezeten?

Dan zou ik haar weer naar buiten doen als ze beter is. Als ze 3 dagen binnen heeft gezeten wordt het een ander verhaal meen ik.

Misschien kun je haar overdag buiten doen, omdat het niet eens zo koud is overdag. Dan kan ze 's nachts nog binnen zitten.

Maar wel afhankelijk van hoe het gaat hoor!

Wat betreft dat schuilhok: Stel dat ze komt te overlijden, zou je dan een nieuw vriendinnetje voor je andere nijnen willen?

Als dat zo is, is er geen reden om te wachten met kopen toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

het gaat weer best goed met Lina , de medicijnen vind ze heel vies, maar het lukt , ze eet goed en is actief.

morgen gaan we waarschijnlijk het nachthok bestellen, eerst zou mijn vader een grote bak maken van 1,20m bij 2,60m en 0,80cm hoog, maar mijn moeder wil toch liever een kooi kopen, dus nemen we waarschijnlijk de double corner, een driehoekige kooi van 141cm en 2 verdiepingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .