Ga naar inhoud

Is mijn konijntje nu haar wintervacht kwijt??


Joan

Aanbevolen berichten

Mijn meisje Lola is sinds het warme weekend, twee weken geleden, ontzettend aan het verharen.

Nu vraag ik me dus af of ze niet haar hele wintervachtje is kwijtgeraakt..... Mijn andere konijntje, isaac, is echt een lekker bolletje op dit moment!

Ik hoop het toch niet voor haar, want ze is een buitenkonijntje. Zal het allemaal nog wel meevallen en is de rui gekomen door het aanmaken van haar wintervacht of juist door de warmte?

Ze is er trouwens al bijna doorheen, alleen op haar kontje zitten nog wat losse plukjes vacht. Verder eet, drinkt en gedraagt ze zich normaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ze staan het hele jaar door buiten. Alleen als het echt heeeeel erg koud is gaan ze naar de schuur (daar is het ook koud,maar daar waait en sneeuwt/regent het niet.

Is ze dan niet een beetje te laat met het aanmaken van haar wintervachtje? Het vriest nu volgens mij als 's nachts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het aanmaken van de winter- of zomervacht is niet helemaal temperatuurafhankelijk. Dat wordt ook deels aangestuurd door de hoeveelheid licht per dag. Nu de dagen weer korter worden krijgt het lichaam ook signaal dat het weer tijd is voor de wintervacht. Je hoeft je geen zorgen te maken dus dat ze deze winter zonder winterjas zit. Vanwege de wisselende temperaturen kunnen ze inderdaad een beetje in de war raken, maar de hoeveelheid licht veranderd heel geleidelijk en daarom zal ze straks echt wel een wintervachtje hebben:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal. Het zal dus vast allemaal goed komen met Lola haar vacht:yes:.

Ik heb ook stro in het nachthok (en beneden in de ren). Mocht ik zelf denken dat het te koud wordt, dan hang ik er ook nog een kleed voor. En als het echt helemaal te gek wordt, dan gaan ze richting schuur!:he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .