Ga naar inhoud

schudden met hoofd...


Daisy De Bruin

Aanbevolen berichten

Ik ben dus gister met Noodle naar de DA geweest... Maar ze schud al een tijdje met haar hoofdje/oortjes. Ik heb dit toen wel eens na gevraagd bij de DA en of ze haar oortjes wilde controleren voor oormijt. Maar zowel de DA als ik hebben niks gezien... Ik heb wel begrepen dat het een foute symptoom kan zijn in combinatie met oormijt enzo... Maar zou dit wat kunnen zijn of niet? Of gooit zij als het ware haar haar los?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft ze hangoortjes? Dan kan het zijn dat ze wat last heeft van oorsmeer. Hangoorkonijnen hebben hier veel vaker last van dan konijnen met rechte oren. Je kan proberen het er wat uit te doen met een doekje, maar je moet ervoor zorgen dat je zeker niet te diep in het oor gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier worden ze helemaal blij als ik ze eten ga geven. ze maken dan binkies, sprongetjes, rennen op en neer, en schudden met hun kop. heel grappig om te zien. Slof schud zijn kop als ik hem geaaid hebt, hij heeft iets langere haartjes op zn kop. misscihen zitten ze dan niet meer lekker :P

ik heb wel eens gelezen dat ze dat doen als ze niet zo goed zien, maar dat is bij de mijne niet de rede.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb wel eens gelezen dat ze dat doen als ze niet zo goed zien, maar dat is bij de mijne niet de rede.

Dat is focussen en dat ziet er heel anders uit als het echte kopschudden. Het kopschudden gaat vrij wild terwijl het focussen echt een beweging van links naar rechts (en vice versa) is. Het schijnt dat albinokonijnen hier nog wel eens last van kunnen hebben.

@daisy

Krabt het konijn vaak met de achterpoot in een bepaald oor of beide oren? Heb je al eens in het oor gekeken, ziet de schelp tot in het oor mooi schoon of juist veel schilfers ? Mijt en zo gaat vaak gepaard met veel krabben. Het beestje heeft daar last van.

Kopschudden is uiting van emotie (en dan wel de vrolijke).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja en volgens mij hebben ze dan soms ook het koppie iets scheef. Maar helemaal zeker weten doe ik dat niet.

Kodi heeft destijds wel een keer oormijt gehad. Hij deed ook aan kopschudden, net als Doerakje nu doet als hij blij is.

Alleen zat Kodi dus wel continue met de achterpoot in de oor. Da's het enige verschil.

Met oorontstekingen heb ik gelukkig nog geen ervaring en ik hoop dat zo te houden :he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ook niet, dus ik weet niet exact wat ze doen.

Milo schudt inderdaad ook bij blijheid en als ik 'm corrigeer en hij weet dat hij iets doet dat niet mag ;)

Maar denk wel dat je herkent wanneer het uit een soort van blijheid is, of dat er een probleem is, lijkt me :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties. Noodle heeft geen flapoortjes, wel vrij grote oren. Zij krapt ook zo nu en dan wel achter/in haar oor. Maar haar oortjes zijn niet vies ofzo. Ze heeft wel een klein bultje in de binnen kant bij 1 oor. En dat heb ik wel na gevraagd bij de DA. (En ik heb een zeer kundige konijnen dokter, zelfs de konijnen van knabbeltje gaan naar hun.) En die zeiden dat er niks aan de hand was. Maar toch schudt mevrouw haar hoofd. Soms voor het wassen en idd soms als ik der corrigeer. Maar soms ook best lang en dan vraag ik me af of t goed gaat en of ze nie ergens last van heeft... Kan een konijn te grote oren hebben voor zijn of haar hoofd?? :s Ik heb haar toen als baby zelf de fles gegeven omdat ze niet wilde drinken als baby, en ik had begrepen dat dat kwetsbare konijntjes kunnen zijn. Dus ik denk vraag maar na hier, just incase.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .