Ga naar inhoud

Te dun?


BorLot

Aanbevolen berichten

Hallo mede BB'ers!:bounce:

Vandaag was het weer eventjes knuffeltijd voor de twee konijntjes. Het viel mij op - en ik voelde het ook - dat Boris' ruggengraat toch wel érg voelbaar is, griezelig bijna gewoon, als ik hem aai. Ik dus gelijk wegen en bleek dat hij nog maar 1700 gram weegt. Laatst bij de dierenarts woog hij nog 2200 gram, en dat was goed op gewicht volgens de dierenarts. Geef ik hem nou te weinig voer ofzo? Waardoor kan hij dikker worden?

Alvast bedankt!:mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ongeveer 2,5 maand geleden zijn we bij de dierenarts geweest. Dat is nou juist het rare, hij eet goed, gewoon dezelfde hoeveelheid nog, hetzelfde voer nog, valt er nog gewoon op aan, en het is me nog niet opgevallen dat hij er extreem lang over doet. Ik heb vandaag het hok verschoond, dus ik zal even letten op de keutels. Wel geven mijn opa en vader soms extra voer, omdat hij volgens hun dan 'honger' heeft. Wat ik dan overigens meteen weghaal. Wat zijn trouwens erwtenvlokken?:$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Samen met de vragen van Amatjuh en PukenQuinty: Ik weet niet hoe lang je je konijn al hebt en of je voer veranderd hebt en meer of minder bent gaan voeren, maar als je hetzelfde voert en hij hetzelfde eet en hij valt af dan is er helaas iets niet helemaal goed denk ik...

Drinkt (en plast) hij veel? Dat zou dan op een nierprobleem/falen kunnen wijzen (mogelijk door EC).

Ik zou een KKDA vragen voor advies/bij hem/haar langsgaan.

Succes ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de dierenarts is naar zijn gebit gekeken, enkel dat zijn tanden ietsje naar voren groeiden was alles goed. Maar dat zou geen probleem moeten zijn. Hij eet en drinkt gewoon goed, hij plast en drinkt niet extreem veel, en valt ook niet verder af. Hij is gewoon (zoals altijd) hartstikke hyper als ik naar hem toe kom en staat te springen 's ochtends voor zijn voer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen Quint haakjes had at hij wel gewoon zoals hij altijd at, maar hij kauwde raar ect.

Mijn ram kauwde zelfs niet eens raar.

Maar aangezien het konijn wel dezelfde hoeveelheid eet en toch afgevallen is, lijkt mij niet dat dit door haken komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .