Ga naar inhoud

Konijn snapt niet hoe hij moet drinken.


Liesjj

Aanbevolen berichten

Beste allen,

Afgelopen zondag hebben wij een heel erg leuk konijntje gekocht.

Het is een mannetje en hij is super ondeugend. We hebben een groot mooi

hok voor hem en aan het gaas hebben we zo'n fles hangen. Nu wil het geval

dat het konijn gewoon echt niet snapt hoe het werkt.

We hebben al zachtjes met zn neusje er tegenaangedrukt, zodat hij merkte dat er

water uit kwam, maar we hebben de indruk dat hij het gewoon echt niet snapt.

In de winkel heeft hij uit een grote drinkbak gedronken.

Om die reden zetten we elke keer een schaaltje met water voor hem neer, vanochtend leek het erop alsof hij daarvan gedronken heeft, maar we kunnen dat niet echt in de gaten houden. voor ons gevoel drinkt hij echt te weinig.

Iemand nog tips hoe je hem uit die fles leert drinken?

Hij is 8 weken oud.

Ik kijk uit naar de reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hedwig heeft nog nooit uit een fles gedronken. Toen ik haar net had, maakte ik me zorgen of ze wel uit een fles zou kunnen drinken, dus zette ik er een bakje water bij. De fles heeft ze nooit aangeraakt en het bakje beviel me eigenlijk prima. Ik heb ook het idee dat konijnen beter uit een bakje kunnen drinken en dus meer binnen krijgen. De fles heb ik dus maar weg gegooid. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben ook definitief over op een bakje. Ik heb het idee van iemand anders hier in een ander topic over drinken: hang een met water gevulde colafles op de kop aan het hok. Zet er een bakje onder, zodanig dat als het bakje vol is de uitgang van de fles goed onder water staat. Draai dan de dop voorzichtig van de fles, laat het bakje vollopen en klaar! Het water zal niet overstromen door vacuum. Ik zie nu al dat het bakje veel schoner blijft dan het bloempotje dat ik hiervoor had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een ram die stopte met drinken uit de fles en sindsdien staat hier een bakje. Drinken ze bij mij ook véél beter uit :)

Hier precies zo, maar dan met beide konijnen.

Als je konijn niet uit een bakje wil/kan drinken, dan is er mogelijk iets meer aan de hand. Het kan ook zijn dat hij het meeste vocht van verse groente/kruiden krijgt, indien je dit geeft.

Je zou ik de supermarkt diksap appel/peer kunnen kopen (dus diksap dat voor 100% uit appel en peer bestaat). Hiervan kun je een paar druppeltjes door het water mengen.

Anders zou je (indien je dit nog niet doet) kunnen proberen om groente op te bouwen. Begin met 1 stukje ten grote van een postzegel en als dit goed gaat, rustig aan opbouwen met 1 groente soort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn konijn ook nog niet zo lang en ik had een drinkflesje gekocht met een tuitje recht naar beneden. Toen Dino bij ons kwam snapte hij er niets van. Laten zien dat er water uit kwam maar dat werkte niet. Maar een bakje water neergezet.

Toen ben ik naar de dierenwinkel gegaan en heb een flesje gehaald met een schuin tuitje (naar ik mij kon herinneren was het bij zijn fokker ook zo)..en ja wel hoor! Meneer hing binnen een half uur te lurken aan het nieuwe flesje ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .