Ga naar inhoud

Welke groente?


hangoorsnuitje

Aanbevolen berichten

Dag BB'ers,

Mijn nijnen krijgen bijna elke dag wel groente. Voornamelijk witlof en andijvie. Ook bassilicum en peterselie. Echter vind ik dat alles behalve witlof vrij snel oud word, andijvie ook...wat geven jullie wat je wel gewoon de hele week kan bewaren? Ik vind de peterselie snel gheel worden, en de bassilicum zakt helemaal in. Ik geef niet teveel of te weinig water gaan de plantjes. En welke kruiden zijn eventueel makkelijk in de winkel te krijgen? Ik ben op de hoogte van het lijstje hoor;)

Ik hoor graag jullie ervaring.

Groetjes van Amanda, Snuitje & Lizzy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb tupperware-koelkast bakken waar ik groentes in bewaar. Dan kun je het zeker een week of langer bewaren. Ik heb zelfs in zo'n bak eens verse worteltjes mee op vakantie genomen omdat ik het zonde vond om weg te gooien. Tja daar bleef het een beetje liggen en na 2 weken waren ze nog steeds knapperig:D!

Link naar reactie
Delen op andere sites

fridgesmart2.jpgimages?q=tbn:ANd9GcT3ufI1syDeZfFEk_lSc56cZKu-PX0IBIJD-dB0uJMlg6zJUloFbIKHRQKLSJR8UgC8MeHGXyQkbzxX0w==.jpg

Dit zijn ze. Het is een geribbelde bodem en hebben aan de voorkant knopjes om de zuurstof te regelen. Je hebt ze in verschillende maten en elke maat heeft natuurlijk een andere prijs.

Als ik de groentes heb gekocht gaat het na het uitpakken in de bakken en de koelkast in. Wat niet past maak ik passend ;)

Op de dozen staat een lijst waarop staat welke groente hoeveel zuurstof nodig heeft enzo, dus niet alle groente kan bijelkaar in de doos.

Ik doe er alle groente in voor de nijnen maar ook die van ons (wat bijna het zelfde is :))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Witlof blijft hier wel goed, broccoli ook. Andijvie weer wat minder, maar als je een goede verse bos hebt, valt 't hier ook wel mee :) Maar ik doe ook 2 keer in de week boodschappen, omdat het niet in de koelkast past.

Kruiden heb ik in de tuin staan en eigenlijk kijk ik daar niet naar om, de natuur heeft voldoende water gegeven in de zomer en ze zijn mooi uit de kluiten gewassen :D ALs je de mogelijkheid hebt, is het veel goedkoper dan steeds kruiden kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De groenten opsnijden maakt dat er meer in de bakken kan en van die groenten eten we zelf ook dus......Verder hebben we niet veel in de koelkast staan nl buiten vleeswaren, kaas, 1 fles cola, 1 pak melk en vla/yoghurd en boter ;) naast de potjes die in de koelkast bewaard moet worden na openen. Het grotendeel van de koelkast is dus groente bij ons :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is het niet eens nodig om het langer dan een week te bewaren.

Die konijnen eten zó veel groente, dat ik om de 3 á 4 dagen weer moet aanvullen.

Voor de rucola, witlof, peterselie, munt en selderij heb ik gewoon tupperware bakjes.

Wortel, tomaat en komkommer liggen "los" in de koelkast.

Groente heeft dus eigenlijk geen kans om "oud" te worden.

Voor de vakantie (midweek) snij ik alle groente alvast en dat doe ik in tupperware bakjes. Mijn buurvrouw hoeft het dan alleen uit de koelkast te halen, de bakjes te vullen en neer te zetten. Groente blijft dan wel een paar dagen gewoon goed, hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .